Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Dah lama teringin nak hentam cikepal

Assalamualaikum...

Ya..dah lama kita semua tidak ketemu. dan kalo ketemu pon, aku just update yang ape-ape ntah. Ya, aku akui, aku memang dah mula malas untuk berblogging. Kamu boleh kategorikan bahawa aku sebagai seorang yang cetek pengetahuan semasa. Aku selalu kekeringan idea untuk membuat entri-entri baru. Dan jika ada sekali pon, aku tidak pandai untuk mengolah. Yelahkan.. kang ade yang terasa hingga ke hulu hati. sape la nak tanggung kan?

Aku berada di kampung aku sekarang. Rantau Panjang Kelantan Darul Naim. Ya sudah agak lama aku  tidak menjejak kaki di kampung halaman. Ada la dalam 2 bulan baru kot. hehehee

Tadi aku terbaca blog sape ntah. Aku tidak mengenalinya. aku terklik address blog nya pon semasa aku sedang mengusya-usha pes book ah fatt. aku tertarik dengan satu topik yang die  post. Berkaitan dengan remaja perempuan, remaja ke? i think better we call she as 'budak' yang berkahwin pada umur 15 tahun. Aku memang tertarik dengan gaya penulisannya. 


Dia cukup prihatin kan? Kalau semua orang macam dia, berfikiran macam dia, mesti takde masalah-masalah sebegini yang berlaku. Mesti kita kan fikirkan dahulu perasaan ahli keluarga dengan apa yang akan kita lakukan. Kita akan memikirkan dari pelbagai sudut. Memang tidak patut budak tu buat sebegitu kepada ibu bapa dia.

Agak-agak  budak tu ade terfikir tak perasaan mak ayah dia?  
Aku pada mulanya bersependapat juga dengan penulis blog tersebut, namun aku kembali berfikir. Pada aku, budak tu mungkin mesti membuat keputusan sedemikian. Dan ia menguatkan lagi tekaan aku apabila terbaca komen dari kak ipar.


Dan  aku merasakan tindakan  budak tersebut lebih baik dari "gadis-gadis" di luar sana  yang  melakukan perkara yang terkutuk. Yang lebih menyakitkan hati mak dan ayah  lebih dari apa yang budak tersebut lakukan. 

skali terfikir, mmg nak marah jugak kan?
tp cube korang think it positive..
dari die buat mende bukan2 dan last2 kuar mcm kt tv tu. buang anak or whatever..
kan baik die kawen.
think positively...
Qada' Dan Qadar die mcm tu....

cume yg nk marah nye, die belakangkan famili, belakangkan mak dan ayah. tuh silap dia.
 
Aku sekadar memberikan komen sedemikian. itu apa yang aku fikirkan. tapi tidak bermakna apa yang aku fikirkan itu betol dan ape yang aku berpendapat semuanya tepat. 
 
Dari seorang yang prihatin, aku menjenguk pula blog cikepal yang memang terfemes tu. 
 
buat duit dengan blog? Itu jela cerita kau balik balik. Jadi blogger sebab nak duit je ke?
 
Perghhh dia nye tajuk entri pon dah best. Patut la ramai yang memolow dia. Tapi aku teringin sekali untuk menghentam entri dia yang satu nih. Jika bukan kerana aku berada di cc dan bukannya rumah aku di cherating, maka aku tidak dapat menaip lama-lama tapi cukup sekadar aku beri satu pertanyaan untuk beliau yang bijak tu.
 
Sape kau nak tentukan ape yang dorang ingin tulis dalam blog dorang? dorang online gune duit kau kah untuk bayar bil internet?
 
hehehe.. aku dah nak balik la. dah hampir rm6 dah ni. salam all...
 
p/s : Cik Memy, will u be my GF?  

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET