Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

Al-Quran Read Pen yang Awesome!!!

Assalamualaikum dan selamat hari Malaysia...

Zaman moden kini sudah tiada alasan untuk mengatakan tidak dan susah belajar al-quran. Tidak kira untuk mengeja setiap patah ayat mahupun bacaan secara terus semakin mudah dan cepat untuk dikuasai.

Jika ketika awal tahun 2000, kita dihidangkan dengan buku Iqra' iaitu satu kaedah mudah untuk golongan kanak-kanak mahupun dewasa untuk menguasai al-quran dengan mudah dan pantas. Maka setiap tahun bertambah ramai kanak-kanak yang khatam al-quran. Itu belum dikira kanak-kanak yang khatam Muqaddam.




Ketika berbelanja di pasar pagi semalam, penulis berpeluang melihat seorang jurujual sedang menunjukkan cara-cara menggunakan pen digital untuk mendengar bacaan secara mengeja dan bacaan terus untuk setiap ayat. 




Sama-samalah kita beramal.

Bagaimanapun, penulis seperti biasa akan ke gerai yang menjual surat khabar. 2 akhbar yang penulis beli ialah Utusan dan Harakah. Bagi penulis, kita tidak sepatutnya hanya mendengar disebelah pihak sahaja. Jadi, Harakah dan Utusan adalah akhbar pilihan. Keadilan? Tidak terlintas untuk membuang duit RM2 hanya untuk mendapatkan beberapa helai berita yang bagi penulis penuh dengan penipuan.

Apa yang penulis nak tanya ialah, jika orang melayu diwajibkan menyokong PAS, bagaimana pula dengan nasib penulis yang kini sudah tidak akan memberi undi kepada PAS selagi PAS bersama PKR dan DAP? BERDOSAKAH?


Klik LIKE jika anda berminat. 

0 comments :: Al-Quran Read Pen yang Awesome!!!

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET