Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

Anwar sama taraf dengan Rasulullah?

Assalamualaikum dan selamat hari Malaysia...

Penulis tertawa apabila membaca salah satu komen di facebook. Ketawa bukan kerana lawak komennya tetapi ketawa kerana mentaliti beliau yang terlalu taksub dengan bekas banduan pujaan nya mungkin. Penulis bukannya melarang beliau meminati mahupun menyokong bekas banduan pujaan beliau. 


Penulis tertanya-tanya bagaimana seorang yang berpelajaran seperti beliau boleh menyamakan bekas banduan tersebut dengan nasionalis-nasionalis negara dan nasionalis luar negara seperti Aun San Suk Kyi di Myanmar, Jose Rizal di Filiphina, dan Mandalela yang sememangnya ditakuti. 




Malah yang lebih teruk boleh meletakkan taraf bekas banduan pujaannya setaraf denganNabi Yusuf A.S dan Rasulullah S.A.W. Adakah ini ajaran yang diberikan oleh pujaan hati beliau terhadap penyokong-penyokongnya? Jika begitu, UMNO dan BN usah bermimpi untuk mendapatkan sokongan undi semasa PRU ke 13 nanti.



Penulis teringat satu video di youtube berkenaan dengan seorang Ostaz yang layak menasihati dan kaunseling isteri orang lain di bilik hotel pada jam 2 pagi yang menyatakan bahawa bekas banduan tersebut hanya perlu lulus satu lagi ujian ( kes liwat saiful ) untuk melayakkan diri menjadi Imam Mahadi yang akan menyatukan umat Islam di seluruh dunia. Tapi apa yang penulis tahu, penulis lihat semakin berlakunya perpecahan dikalangan orang Islam di Malaysia.

Apa-apa pun, tak perlu terlalu taksub dengan seseorang even orang tersebut seseorang terutamanya sesama makhluk. Sealim mana pun manusia tersebut, pasti akan ada kecacatannya dan kekhilafan. Jika anda mahu taksub, taksublah kepada ALLAH yang pastinya anda tidak akan menyesal.




Klik LIKE dan SHARE jika anda meminati.

0 comments :: Anwar sama taraf dengan Rasulullah?

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET