Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

Salam Merdeka ke 55 dan PR jadilah pembangkang yang baik.

Assalamualaikum dan salam MERDEKA ke 55...

Setiap tahun, menjelang sahaja 31 Ogos, pasti negara akan menyambut hari kemerdekaan dengan penuh gilang-gemilang dan meriah. Bermula dengan percikan bunga api yang cantik pada jam 0001 setiap kali munculnya tarikh keramat 31 Ogos. Dan ia akan diikuti dengan upacara perbarisan pada keesokan harinya. Namun terdapat beberapa orang yang menyatakan ketidakpuasan hati berikut sambutan hari merdeka pada tahun ini tidak semeriah tahun-tahun yang lepas terutamanya pada zaman pemerintahan Tun Mahathir sebagai perdana menteri.





Penulis merasa berbangga dilahirkan sebagai rakyat Malaysia. Penulis bersyukur sehingga hari ini negara sentiasa aman dan makmur. Semoga Malaysia akan terus diberkati oleh ALLAH S.W.T sebagai sebuah negara Islam.

Penulis terjumpa satu artikel yang agak menarik dan boleh difikirkan sejenak untuk dikongsi bersama. Penulis mendapati secara keseluruhan blog tersebut lebih berkisar tentang kisah penulis blog itu sendiri, kisah masakan, keluarga dan teman-teman. Penulis merasakan beliau mungkin terpanggil untuk memberi sedikit komen@pendapat beliau berkenaan dengan sambutan hari merdeka.


Penulis tidak salahkan salah seorang pengomen di blog tersebut yang cuba meluahkan apa sebenarnya yang beliau mahukan dengan meletakkan diri beliau sebagai wakil anak-anak muda negara. Penulis bukan tidak bersetuju dengan komen beliau sebaliknya apa yang penulis lihat, beliau hanya pandai mengomen dan mengkritik tanpa memberikan idea-idea yang menarik berkenaan apa yang beliau mahukan. Penulis faham, beliau hanya pandai membangkang dan hanya pandai mengkritik. 

Apa sahaja yang kerajaan lakukan, beliau pasti akan mengkritik dan memberi komen yang negative. Beliau pasti mempunyai pemikiran yang hanya tahu mengkritik. Jadi, usah kita bimbang, selagi kita rasakan apa yang kita lakukan adalah betul dan tepat, teruskanlah kerana mereka tetap akan mengkritik dan terus mengkritik. Apa yang kita lakukan akan tetap dan akan setiasa salah dan silap. Umpama kisah dua beranak ( anak dan ayah ) dengan seekor keldai.



Itulah hakikatnya mereka sebagai pembangkang. Mereka tidak menggunakan kepakaran dengan membangkang secara positive yang akan membetulkan apa kesilapan yang berlaku dengan memberikan point-point dan idea-idea bagaimana untuk membetulkan kesilapan yang berlaku.


Dengan kata lain, mereka reti bangkang apa sahaja yang kerajaan lakukan yang tidak memihak kepada mereka. Itu sahaja pointnye. Maka kita yang seharusnya menolak mereka. Mereka hanya tahu untuk dapatkan kuasa. Selagi tidak berkuasa, selagi itulah mereka bangkang, mereka sabotaj.

Anda mungkin juga meminati  

1. Cip anti-ponteng solution untuk tracking Anwar 
2. Anda mahukan perubahan oleh janji palsu? 

Sila LIKE jika anda bersetuju. Komen jika anda bangkang

0 comments :: Salam Merdeka ke 55 dan PR jadilah pembangkang yang baik.

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET