Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

bagaimana memikat hati si dia kembali?

Usah banyak bicara, mempunyai masalah dengan si dia tapi tidak tahu bagaimana untuk memujuk atau memulihkan hubungan supaya kian akrab dan rapat, semakin sayang dan mencintai? jom cuba satu persatu teknik-teknik di bawah. semoga berjaya.
Ok.. Terus tuju ke titik itu.. Dieyla (bukan nama sebenar) ada seorang kekasih.. Kekasih Dieyla pulak dah merajuk.. Dieyla bengang dan mintak putuskan hubungan.. Tapi sekarang Dieyla dah menyesal dan sedar akan kesalahan dia tu.. Dieyla nak kembali seperti dulu.. Mengikat kembali cinta yang sudah terputus.. Bagaimana?

 1) Fikir dan Bertindak
Tanyakan dulu macam mana kehidupan dia sekarang.. Adakah dia lebih bahagia bila kehilangan kau ataupun dah punya kekasih hati yang lain.. Jika kedua2 jawapan dia “tak” boleh la kau teruskan tindakan selanjutnya… Jika dua2 jawapan dia “ya”, kau tumbuk muka dia then blah!!

2) Jangan Menagih Simpati
Rileks.. Jangan gelabah.. Nanti dia ingat ko nie ngade2 n gediks pulak.. Buat seperti biasa.. Jangan terlalu tunjukkan kesian kat dia.. Dan jangan sesekali merayu kat dia.. Bila kau buat macam tu nanti dia ingat yang kau nie betul2 bersalah.. Biarlah dia pon ada fikir yang kesalahan dia pon wujud..

 3) Ambil Perhatian
Tunjukkan yang kau sayangkan dia.. Ambil kisah dengan apa yang dia lakukan.. Tapi biarlah bersempadan.. Jangan lebih2 pulak.. Nanti dia ingat kau nie penyibuk pulak.. Makin jelik la dia ngan kau.. Nanti tak pasal2 kau kena maki pulak..
4) Adakan Temujanji
Ajak la dia keluar kemana2.. Pergi makan ke, tengok wayang ke.. Dan yang penting, tempat perjumpaan kau tu mestilah tempat yang selalu kau dan dia berdating.. Biar dia ingat kembali kisah lama..

5) Biarkan Dia Rindu
Macam mana? Aduii!! Fikirla yang kreatif sikit.. Lakukan perkara yang akan membuatkan dia rindu kembali kat kau.. Perkara yang akan buat dia sentiasa ingat kat kau… Jangan lebih2 dah la.. Ha.. Fikir kotor la tu..

6) Panggilan Dan SMS
Buat la panggilan pada dia.. Jangan la kedekut sangat dengan kredit tu.. Korban la sikit.. Kalau agak2 dah tak larat bercakap, hantar la SMS.. Kalau tak berbalas tak mengapa.. Itu dah menunjukkan kau masih belum lupakan dia lagi..

7) Bangkitkan Memori
Bila dah buat semua nie, kau ceritakan lah pulak cerita2 lama yang romantik.. Bagaimana kau atau dia mengorat sesama sendiri.. Peristiwa kelakar kau tergolek dengan dia naik motor.. Ataupon peristiwa ditangkap basah.. Oppss!! Yang pasti, semua cerita kau tu akan mengenangkan kembali kemanisan saat kau bercinta dengan dia..

8) Berikan Dia Hadiah
Tak payah la mahal2.. Paling berkesan ialah berikan dia kad buatan sendiri.. Tuliskan di situ tanda maaf kau untuk dia.. Jangan takut kalau tak lawa, yang penting ikhlas.. Jika kau malu untuk bercakap, inilah yang terbaik..

9)Terangkan Perkara Sebenar
Masa ni lah kau bongkar kan semua.. Terangkan mengapa kau terpaksa meminta hubungan itu putus.. Pastikan sebab kau tu kukuh dan alibi.. Jika kau betul salah terangkan pada dia mengapa.. Jangan biarkan dia tertanya2..

10) Berikan Janji
Berjanjilah kat dia yang kau tak akan lakukan lagi.. Kau menyesal jika kau betul salah.. Katakan pada dia yang kau betul2 sayangkan dia.. Taburkan semua janji kau pada dia.. Tapi!! Biarlah kau kotakan.. Jangan cakap jer..
Jika dia masih lagi tak punya perasaan… Takper.. Ambil masa.. Bukan mudah mengubat luka yang dalam.. Bukan senang juga nak menyatukan kembali ikatan yang putus.. Berfikiran positif sikit.. Kau boleh lagi berkawan dengan si dia.. Jangan la biarkan ia putus..

11) Ambil Masa
Jika dia masih lagi tak punya perasaan… Takper.. Ambil masa.. Bukan mudah mengubat luka yang dalam.. Bukan senang juga nak menyatukan kembali ikatan yang putus.. Berfikiran positif sikit.. Kau boleh lagi berkawan dengan si dia.. Jangan la biarkan ia putus..

12) Keraskan Sikit
Cakap pada dia dengan baik tapi kalau tak berjaya...keraskan sket...jangan keraskan lam suar enko...tu mampus namanya!

13) Paksaan
Jika tak dapat cara baik.... rogol je lah..pastikan sperma ko mampu beri anak..ngandungkan dia kemudian dia tak lari dah...percayalah

14) Bunuh (last)
Jika tak berjaya dak...dia gugurkan anak tuh..korang cincang dia...mula mula gunting mulut dia hidup hidup, tores tores gores dan menang...seksa sket...kemudian cincang buat gulai ka...bakar ka......settle.. Korang g club cari awek baru.... sekian~


Semoga berjaya sekalian. 
p/s : aku kopi pes ja.....

PAS kata "lebih berotak"

0 comments





Telefon bimbit akan dibenarkan oleh KPM untuk dibawa ke sekolah untuk tujuan keselamatan pelajar tersebut. Tindakan dan keputusan yang dibuat ini mendapat pelbagai reaksi masyarakat sama ada lebih banyak manfaat ataupun mudarat. Bila difikirkan dan dibicarakan soal keselamatan pelajar terutamanya pelajar perempuan dan kanak-kanak, penulis berpendapat telefon bimbit sememangnya wajar dibawa ke sekolah.

Namun, setiap perancangan dari akal manusia sememangnya tidak terlepas dari kekurangan dan kecacatan. Penulis berpendapat, lebih banyak keburukannya jika telefon bimbit dibenarkan dibawa ke sekolah.Sekarang mungkin kita tidak seberapa nampak tapi hakikatnya pasti sebegitu.


Contohnya seperti yang diutarakan dalam HarakahDaily.Net pada pagi ini. Walaupun tajuknya lebih kepada menyindir mungkin, apa yang ditulis ada betulnya seperti " Penyebaran gambar-gambar dan filem porno, leka bermain game dan berbalas sms dengan rakan ketika guru mengajar akan memburukkan disiplin sesbuah sekolah ". Gejala sebegini semestinya menular dengan pantas tanpa kawalan. Sila klik untuk bacaan lanjut.

Bagaimanapun, PAS dan HarakahDaily.Net telah mengelaskan pelajar-pelajar yang bukannya bersekolah di sekolah elit seperti MRSM dan sekolah berasrama penuh sebagai kurang berotak atau bahasa kasarnya BODOH.


Tidakkah mereka tahu, mereka-mereka yang "lebih berotaklah" yang kebiasaannya lebih banyak  menimbulkan masalah berbanding yang "kurang berotak". Salah satu sikap yang hanya pandai menunding jari mencari mangsa untuk dipersalahkan dan tidak reti untuk muhasabah diri sendiri terlebih dahulu.


***Nampaknya, mak ayah kena wat pinjaman la plak wat beli phone tuk anak2. 

Tun kata anwar baik?

0 comments
Salam dan selamat sejahtera....

Tun dalam entri terbarunya telah menyatakan bahawa beliau tidak faham mengapa beliau dicap sebagai DIKTATOR...

Saya sebagai rakyat tidak dapat menyenaraikan walau 1 pun mengapa beliau (TUN) boleh digelar sebagai diktator.

Anda sebagai rakyat Malaysia mesti mempunyai jawapan mengapa Tun mesti digelar diktator...Jadi, sila nyatakan walaupun 1 sebab....

Bicara kes liwat.....

0 comments
Salam dan selamat sejahtera...

Negara sekali lagi digemparkan dengan berita menyatakan bahawa terdapat mahasiswa utara tanah air membuat laporan polis berkenaan diliwat oleh mantan TPM iaitu Anuar Ibrahim.

Dan sekali lagi media pro Anuar Ibrahim dan lain-lain sumber pro pembangkang akan menyalahkan pihak kerajaan dengan menyatakan ia satu lagi konspirasi najib dan kerajaan untuk menjatuhkan Anuar Ibrahim atau dengan kata lain memfitnah beliau.


Jadi, sekadar untuk renungan dan persoalan, untuk apa diulangi tuduhan liwat sedangkan ia tidak dapat dibuktikan? Sekadar untuk suka-suka? Orang akan bosan jika isu yang sama dimainkan. Jika benar isu liwat ke tiga ini hanya fitnah oleh kerajaan, sudah pasti kerajaan akan mencari idea yang lain untuk "difitnah" Anuar Ibrahim. Tiada gunanya menggunakan isu yang sama. Melainkan jika isu itu adalah benar.








Adakah Anuar sekali lagi di fitnah atau ia semamangnya benar? Hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu. Moga kebenaran terbongkar jua. Kami tidak mahu Perdana Menteri dikalangan manusia yang dilaknat Allah.

Sekian.

DAP awal-awal lagi mengaku akan kalah PRU 13!!! - lim kit siang

0 comments

Lim Kit Siang hari mengaku bahawa peluang amat tipis untuk Pakatan Rakyat terutamanya DAP untuk memenangi  PRU ke 13 nanti. Ia berikutan pengakuan lim kit siang berhubung ketakutan beliau terhadap semangat cintakan negara yang tinggi yang ditanam oleh Mantan PM yang ke 4 terhadap rakyat MAlaysia. lim kit siang bagaimanapun menggunakan perkataan " Mahathirisme " berbanding perkataan " semangat cintakan negara" dengan tujuan untuk menimbulkan rasa benci rakyat terhadap Tun Dr. Mahathir.

Kita semua tahu, dari awal pembabitan Tun dalam politik, beliau telah memandang jauh akan nasib orang Melayu yang 100% adalah beragama Islam. Beliau melakukan banyak perubahan yang membawa kemajuan bukan sahaja kepada negara tapi khasnya orang Melayu.

Semangat Tun tidak terputus begitu sahaja setelah beliau meletak jawatan sebaliknya setiap rakyat  terus berjuang agar tidak termakan hasutan manusia yang penuh muslihat seperti kit siang. Hasutan demi hasutan di keluarkan demi mahu melihat Melayu di Malaysia berpecah dan mereka akan menggunakan kesempatan ini untuk menjatuhkan Melayu.




Ayuh rakyat malaysia...
Menjelang PRU ke 13


JANGAN UNDI PAKATAN RAKYAT.
JANGAN UNDI PKR. JANGAN UNDI DAP.
NAK UNDI PAS JUGA? SILAKAN, TAK ADA MASALAH.


TAPI YANG PASTI...
UNDILAH BARISAN NASIONAL. 
UNDILAH UMNO.
TAKNAK UNDI MCA DAN MIC? PUN BAGUS JUGA.

IKLAN CARLSBERG SENGAJA MENGHINA UMAT ISLAM MALAYSIA?

0 comments
 





Salam semua reader...

Tidak kira penyokong kerajaan mahupun penyokong pembangkang dan tidak lupa juga kepada pengundi atas pagar. Semoga posting-posting aku dapat membantu kalian dalam menentukan siapakah yang layak menerajui kerajaan selepas PRU ke 13 nanti.

Gambar di atas di post di facebook milik Lajnah Penerangan Dppsa (Dewan Pemuda PAS Shah Alam) yang menerima pelbagai komen dari orang ramai yang semestinya bengang dan marah. Hakikatnya, pengomen-pengomen pasti akan menyalahkan kerajaan yang lemah dalam bertindak menyelesaikan isu tersebut.

Kita sebagai orang awam sepatutnya melaporkan kepada pihak berkuasa supaya tindakan yang sepatutnya diambil dengan bukan  dengan cara terus menyalahkan mana-mana pihak. KIta sebagai rakyat perlu melaporkan isu ini kepada pihak yang berkuasa. Selepas melaporkan tetapi masih juga tidak diambil tindakan, barulah kita boleh menyalahkan mana-mana pihak yang sepatutnya bertanggungjawab kerana tidak amanah serta tidak menjalankan tanggungjawab yang telah dipertanggungjawakan kepada mereka.

Walaubagaimana pun, The Store yang menayangkan offer sedemikian secara terbuka yang terletak di Parlimen Teresa Kok...Yang kita semua tahu dikuasai oleh Cina ( DAP ). Beliau dengan secara sinis dan terbuka sengaja membiarkan perkara sedemikian dilakukan oleh Cina-cina yang lain. Tindakan yang mungkin boleh dikategorikan sebagai sengaja ingin menimbulkan rasa tidak puas hati umat Islam di Malaysia. Ore Klate kato nganyim....

Fikir-fikirkanlah. Mereka sengaja melakukan dengan harapan rakyat menyalahkan pihak kerajaan.


Apa-apa pon...
JANGAN UNDI PAKATAN RAKYAT.
JANGAN UNDI PKR. JANGAN UNDI DAP.
NAK UNDI PAS JUGA? SILAKAN, TAK ADA MASALAH.

TAPI YANG PASTI...
UNDILAH BARISAN NASIONAL. 
UNDILAH UMNO.
TAKNAK UNDI MCA DAN MIC? PUN BAGUS JUGA. 

Mengapa Anwar ingin bersara...

0 comments





Salam...dan selamat sejahtera...

Gambar di atas dengan jelas menunjukkan komposisi kerusi yang bakal dikongsi oleh Pakatan Rakyat sama ada bagi kerusi ADUN mahupun MP di seluruh negara. Negeri Terengganu dan Kelantan berkemungkunan terkecuali namun tidak tahulah jika PAS dengan rela hati menganugerahkan mungkin sebagian kerusi yang akan dipertandingkan dalam PRU 13 nanti.

Apa yang penulis ingin katakan ialah, tidak hairanlah Ketua Umum Pakatan Rakyat menyatakan kehendaknya yang akan bersara selepas PRU ke 13 nanti. Beliau telah nampak harapannya untuk menjadi PM ke seterusnya tidak mampu untuk dicapai sebaliknya tugas beliau adalah untuk memastikan bahawa cina yang akan menjadi PM yang seterusnnya. Dengan kata lain, cina yang akan menjadi PM jika PR memerintah negara.

Jadi..
JANGAN undi Pakatan Rakyat, Jangan Undi PKR, Jangan Undi DAP. 
Jika anda Nak Undi PAS juga? Tak ada masalah. 
Yang penting, UNDILAH BARISAN NASIONAL. Taknak undi MCA dan MIC? Lagi Bagus. 

Salam..dan terima kasih.

Rahsia Sulit antara UMNO dan PAS?

0 comments
Salam petang Jumaat kepada semua umat Islam sekalian....Moga Jumaat hari ini membawa banyak manfaat dan keuntungan dan tentunya RAHMAT kepada umat Islam.

Kenapa ye, saban hari kita dengan bekas itu,  bekas ini, bekas sana, bekas situ, yang asalnya penyokong-penyokong kuat UMNO tidak kiralah berjawatan sehingga ke Menteri ataupun berjawatan dalam sektor GLC ataupun berjawatan tinggi dalam kerajaan akhirnya akan mengumumkan diri mereka masuk PAS, masuk PKR, masuk DAP ataupun menubuhkan parti yang baru yang kononnya menuduh dan mengatakan UMNO lari dari garis perjuangan, UMNO hanya mementingkan kroni dan lain-lain tuduhan yang sudah tentunya negatif.

Maka saban harilah mereka-mereka ini semua dibawa ke hulu, ke hilir sama ada ceramah politik PAS, PKR mahupun DAP hanya dengan tujuan supaya mereka-mereka semua mendedahkan segala keburukan hanya untuk memburukkan pihak kerajaan. Mereka ( PAS, PKR dan DAP ) seterusnya akan "spin" apa sahaja yang menguntungkan mereka dan akan menokoktambah sedikit "perisa" dengan harapan apabila rakyat yang mendengar dan membaca berita tersebut akan marah kepada kerajaan. Seperti yang berlaku pada PRU 12 yang lepas, pembangkang menang bukan kerana kredibiliti yang mereka ada sebaliknya menang kerana undi protes terhadap Tun Abdullah Ahmad Badawi oleh penyokong UMNO itu sendiri. Mereka ( PAS, PKR, DAP ) kini bukan hanya mahu undi sedemikian bahkan mahu rakyat terus membenci BN, UMNO terutamanya. Dan itulah yang berlaku sekarang.

Di pihak UMNO/BN pula, berlaku perkara yang hampir sama kecuali di mana mereka berpihak kepada BN semasa masih memegang jawatan sebagai ADUN dan MP ( istihar bebas dari PKR/DAP/PAS ). Mereka juga turut mendedahkan terdapat isu-isu yang dikeluarkan oleh pihak pembangkang dicipta semata-mata untuk menjatuhkan kerajaan BN. 


Jika dilihat secara fitrah manusia, mereka yang pernah menjawatan jawatan tinggi dan kemudiannya jawatan tersebut diberikan pula kepada orang lain yang mungkin lebih berkaliber atau lebih bijak sudah pasti akan memberontak. Mereka memberontak dengan menyatakan sokongan kepada pihak yang sebelum ini mereka kelaskan sebagai musuh namun kini musuh mereka telah beralih kepada parti yang dahulunya mereka sokong kononnya akan mempertahankan parti sehingga ke akhir hayat.


Contoh yang paling senang, cuba kita tengok bekas Menteri Pelancongan dalam era Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri iaitu Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir. yang mengumumkan bahawa beliau keluar dari UMNO secara rasmi pada 19 Mac 2012 yang lalu. Sebelum secara rasmi keluar dari UMNO, beliau secara terbuka menyatakan sokongan kepada PR terutamanya PAS sehingga menyatakan Tuan Guru NIk ABdul Aziz ( Menteri Besar Kelantan ) sebagai idolanya. Mengapa tidak sahaja menyatakannya semasa menjadi Menteri Pelancongan lagi? Mengapa baru sekarang? Jawapannya cukup senang, takut hilang jawatan sebagai menteri dan takut dibuang dari parti yang sudah pastinya tidak dapat menjadi calon semasa PRU. Berikut adalah jawapan yang diberikan oleh Presiden UMNO yang juga Presiden BN.

"Ini berkait dengan mereka yang tidak puashati tidak dipilih semula sebagai calon BN untuk bertanding."

Dan sekarang, walaupun beliau menyatakan sokongan kepada PR, PAS terutamanya, mengapa beliau tetap tidak terus menjadi ahli PAS sahaja tetapi terus menubuhkan parti yang berasingan? Beliau selaku presiden, sudah pasti akan menuntut untuk menjadi calon MP/ADUN dalam Pakatan Rakyat untuk PRU 13 nanti. Jika beliau hanya menjadi ahli PAS mahupun PKR, belum tentu akan diumumkan sebagai calon PRU kerana sudah pasti kepimpinan PAS, PKR, dan DAP akan mendahulukan ahli mereka yang bertungkus lumus menentang UMNO/BN selama ini.

Walau bagaimanapun, terserah kepada anda semua. Jika PRU 12 dahulu, undi aku adalah untuk PAS tapi PRU 13 nanti, PAS belum tentu akan dapat undi dari aku. 


Hanya mereka yang mempunyai agenda kepentingan peribadi akan bertindak seperti Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir dengan menentang UMNO hanya apabila UMNO memberikan peluang kepada calon yang lebih muda sebagai calon PRU dan sebagai Menteri. Kerana dendam tidak diberi jawatan, beliau bertindak menentang UMNO. Manusia sebegini bolehkah kita percaya?


Renung-renungkanlah.

Bye...
Salam.....semoga sehat-sehat semua hendaknya.

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET