Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Selamatkan WIFI anda dari dicerobohi

0 comments
Assalamualaikum dan selamat pagi.

Hari ini penulis ingin memberi sedikit tips kepada pemilik-pemilik wifi berkenaan keselamatan dari sebarang pencerobohan dan kecurian line wifi anda semua. Jadi secara amnya, penulis bukanlah mahu berpolitik dalam entri ini.

Bagaimana untuk mengelak wifi dari dicerobohi tanpa izin kita sedangkan kita telah meningkatkan tahap keselamatan dengan menggunakan password yang mungkin panjang berjela mahupun menggunakan WPA/WPA2. Kononnya jika menggunakan WEP, password wifi kita memang senang di "crack" dan mereka dengan sesuka hati menggunakan wifi tanpa mengeluarkan wang untuk membayar bil streamyx setiap bulan.

Bagi pengguna persendirian, apa yang perlu anda lakukan ialah seperti berikut.



  1. Langkah pertama adalah Logon ke http://192.168.1.1 dan seterusnya memasukkan username dan password. Bagi pengguna streamyx yang menggunakan modem D-LINK seperti penulis, default username dan password adalah tmuser ataupun tmadmin.


2. Paparan web adalah seperti di atas selepas anda login. Terus klik advanced untuk ke paparan wireless setting yang membolehkan kita edit apa yang perlu.


3. Setelah paparan seperti berikut terpapar, maka klik sahaja butang Advanced Settings. Lain-lain modem mungkin berlainan cara namun yang pasti, carilah wireless settings. Itu sahaja.


 4. Pergi ke bahagian ssid  dan edit 2 perkara di sini. Pertama tick kn bahagian visibility status dari visible kepada invisible. Dengan ini pengguna lain yang berniat untuk menceroboh wifi untuk kegunaan mereka tanpa meminta kebenaran dari anda tidak akan perasan kewujudan wifi anda. Yang kedua, sila edit Max Clients. Anda perlu pastikan berapa orang user di dalam rumah anda. Jika hanya anda seorang sahaja dan anda menggunakan 2 device seperti smart phone dan laptop, set kan sahaja kepada 2. Dengan ini, pencuri-pencuri yang lain sudah pasti tidak dapat menggunakan wifi anda walaupun mereka tahu kewujudan wifi anda malah turut mengetahui password yang anda gunakan. Cuma pastikan anda sentiasa On kan kedua-dua device tersebut.



5. Segalanya selesai setelah anda klik apply. Maklumat-maklumat yang diubah tadi akan disimpan.

Bagaimana? Senang sahajakan untuk melindungi dan mengelak pencuri-pencuri daripada menggunakan wifi kita tanpa meminta kebenaran. Adakah mereka boleh kita laporkan kepada pihak polis dan mendakwa atas kesalahan mencuri, menggunakan wifi yang kita langgan dan bayar setiap bulan tanpa meminta kebenaran daripada kita terlebih dahulu?

Oh..sebelum terlupa, jika paparan web 400 - BAD REQUEST. Refresh sahaja page tersebut.



Klik SHARE dan LIKE jika anda meminati.

LELONG!! Signal King 16000000G 48dBi untuk dijual RM50.00/unit

0 comments
Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ini penulis sekali lagi bukannya mahu menerbitkan entri berunsur politik sebaliknya penulis mahu mendedahkan kepada umum yang mungkin tidak seberapa ramai yang mengetahui akan kewudujan gadjet ini.

Apa yang menggusarkan penulis adalah, terdapat beberapa golongan remaja masa kini sudah tidak mempunyai daya usaha untuk maju dan hanya mahukan sesuatu tidak kira apa jua bentuk SECARA PERCUMA. Adakah kita boleh salahkan pihak pembangkang ( PR ) yang hanya pandai menanam dan memberi harapan kepada rakyat Malaysia terutamanya kepada Orang Melayu untuk mendapatkan sesuatu secara percuma. Mereka menjanjikan hampir banyak perkara untuk diberikan secara percuma asalkan rakyat mengundi mereka semasa PRU ke 13 nanti. Ops.. penulis terlupa bahawa entri kali ini untuk tidak menyentuh berkaitan politik. Maaf ye.

Mendapatkan sesuatu secara percuma adalah tidak salah sebenarnya. Itu adalah satu kebaikan untuk semua sebenarnya kerana kita tidak perlu mengeluarkan sejumlah wang dan kita boleh gunakan bahagian wang tersebut untuk sesuatu yang lain. Namun apabila semua perkara dijanjikan dengan percuma, maka sudah pasti akan rasa malas dan rasa tidak perlu bertanggungjawab. Hanya kerana semua perkara boleh diperolehi dengan percuma.

Penulis ingin memperkenalkan kepada anda semua para pembaca, kini sudah tersebar luas di negara kita satu teknologi yang hanya dijual sekitar RM 100 sehingga RM 200 untuk setiap satu. Pengguna hanya perlu mengeluarkan sejumlah wang untuk kali pertama sahaja untuk mendapatlkannya dan akan mengeluarkan sekali lagi wang jika didapati rosak dan perlu mendapatkan yang baru. Peralatan ini adalah keluaran Negara China dan Taiwan.


2 produk tersebut adalah Wifi Sky dan Signal King yang pada asalnya digunakan untuk menarik signal wifi dan menstabilkan kelajuan. Ini kerana terdapat pihak yang menyediakan access wifi secara percuma. Namun kewujudan 2 produk tersebut disalahgunakan oleh hampir majoriti pengguna yang mengambil jalan mudah dengan "crack" dan "hack" wifi jiran-jiran untuk kegunaan diri sendiri tanpa perlu meminta kebenaran terlebih dahulu.












Kita semua tahu kegunaan software Back Track dan juga Beini adalah untuk hack dan crack password wifi. Hanya dengan beberapa klik dan beberapa minit menunggu, maka kita akan dihidangkan beberapa wifi dengan passwordnya sekali. Tanpa meminta izin untuk menggunakan wifi yang bukan kita bayar, tidakkah itu kita namakan sebagai MENCURI?








2 produk tersebut tersangatlah mendapat sambutan terutamanya dari kita warga ISLAM MELAYU hanya untuk mendapatkan internet percuma. Ya!! semenangnya percuma di dunia tapi tentu sekali TIDAK diakhirat. Jika ianya digunakan dengan betul, tidak ada masalahnya. Cuma bukan digunakan untuk MENCURI internet orang lain.

Apabila kita lihat, satu-satu wifi tersebut disertai dengan password, maka ia bukannya untuk kegunaan orang ramai.



Klik LIKE dan SHARE jika anda meminati.

MyKad palsu dengan maklumat Original?

0 comments
Assalamualaikum dan selamat siang semua...

Penulis terpanggil untuk menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh blogger PRO PEMBANGKANG yang sememangnya kita ketahui sama sahaja dengan Pembangkang yang hanya pandai mencari kesalahan kerajaan dan akan menunding jari meletakkan kesalahan yang memang mereka lakukan terhadap kerajaan. Jadi, tidak kira siapa yang buat salah yang PASTInya kerajaan yang tetap dipersalahkan.

Penulis bukannya ingin mengatakan bahawa kerajaan tidak pernah berbuat salah dan sesekali tidak ingin menunding jari ke arah pembangkang selaku PENYEBAR FITNAH yang mengatakan kerajaan menjual RM 1 000.00 untuk sekeping MyKad PALSU semata-mata mahu mendaftarkan subjek tersebut sebagai pengundi yang langsung layak mengundi pada PRU13 nanti.



Begitulah mentaliti yang diasuh dan digilap oleh pembangkang kepada setiap rakyat Malaysia terutamanya Penyokong mereka. Mereka sanggup melakukan apa sahaja taktik dan cara malah lupa bahawa cara mereka itu sebenarnya SALAH di sisi undang-undang dunia mahupun AKHIRAT kelak semata-mata mahu meracuni fikiran rakyat dengan harapan rakyat akan benci kepada kerajaan yang sedia ada dan akan menyokong mereka.

Anda boleh membaca 3 jalan cerita yang berlainan dengan 1 matlamat iaitu terus menuduh dan menyalahkan kerajaan dengan harapan semua rakyat Malaysia membenci kerajaan.






Di sini penulis ingin menceritakan sedikit kisah yang hampir sama dengan ketiga-tiga cerita di atas. Beberapa tahun yang lepas, penulis mengenali seorang lelaki warga Indonesia yang datang ke Malaysia untuk bekerja di tapak-tapak projek pembangunan. Penulis mengenali beliau ketika berada di Kangar, Perlis. Beliau pada awalnya mendakwa sebagai orang Sabah dan bekerja di Kangar. Kononya mencari rezeki. Namun setelah diasak dengan pelbagai soalan dan sedikit ugutan untuk report polis, akhirnya beliau mengaku membeli IC dari satu sindikit di Kuala Lumpur. IC tersebut jika diperiksa dengan JPN, didapati sememangnya original. 

Bagaimana warga Indonesia tersebut boleh memiliki IC Original walhal ianya dibeli dari sindiket? Dan penulis cukup pasti, jika disemak dengan SPR, pastinya beliau boleh mengundi.

Jika warga Indonesia tersebut ditangkap polis sekarang dan berita WARGA INDONESIA MILIKI MYKAD PALSU DIBERKAS terpapar di dada akhbar, PASTI Blogger Pro Pembangkang akan mengeluarkan entri UMNO-BN JUAL IC KEPADA WARGA ASING KERANA TERDESAK UNTUK BERKUASA.

Bukankah itu yang akan terjadi? Sedangkan kita sering mendengar saban hari berlakunya kecurian, samun, ragut dan saban hari jugalah mangsa-mangsa tersebut ke balai polis untuk membuat laporan dan saban hari jugalah mangsa-mangsa tersebut ke JPN untuk membuat MyKad yang baru.

Ke mana pula MyKad-mykad yang hilang tadi pergi? Pergi Melancong? Sudah pasti akan dijual kepada sesiapa yang mahu ataupun dijual kepada sindikit untuk mendapatkan sidikit wang. Jadi MyKad yang sama tadi juga akan dijual kepada warga asing dengan menggunakan nama dan nombor MyKad yang sama dengan ubahsuai gambar sahaja.

Jadi tidak hairanlah jika kita semak sama ada dengan JPN mahupun SPR, maklumat-maklumat seperti yang tertera pada MyKad PALSU tersebut wujud di pengkalan data JPN dan SPR. Cuma yang membezakan antara MyKad Palsu dengan Original adalah gambar sahaja.

Penulis yakin, jika pemilik asal MyKad yang digunakan oleh warga Indonesia yang penulis kenali beberapa tahun lepas di Kangar pasti terkejut kerana memiliki seorang lagi isteri di Kangar. Dan mungkin juga akan ada anak. Maklumlah, dah kawin takkan nak tengok sahaja.


UNTUK MENGETAHUAN ANDA PARA PEMBANGKANG, kami tidaklah SEBODOH itu untuk termakan dakyah-dakyah fitnah kamu. TERNYATA LEMBU SHAHRIZAT LAGI CERDIK DARI ANDA.





Klik LIKE dan SHARE jika anda meminati.

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET