Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

ikrar DAP dan Ambiga apabila menang PRU13


Assalamualaikum...

Penulis ingin mengingati semua rakyat Malaysia di luar sana, walaupun tidak seberapa ramai yang membacanya, namun penulis amat berharap supaya kita sesama Melayu dan Islam sentiasa saling ingat-mengingati antara satu sama lain. 

Ingat!! Jangan kita memberi undi kepada calon pembangkang pada PRU 13 pada 5 Mei 2013 yang akan datang. Ini kerana DAP dan Ambiga sudah bersiap sedia dengan ikrar mereka yang dilaungkan selama ini untuk dinobatkan jika menang pilihanraya nanti.



Berwaspadalah dengan janji Ambiga iaitu sebaik sahaja melangkah ke Putrajaya, mereka akan meminda Perlembagaan dengan memansuhkan semua hal berkaitan dengan kepentinga ISLAM dan Melayu.

Antaranya ialah Malaysia akan bertukar menjadi negara Republik, Islam tidak lagi agama persekutuan sebaliknya ditukar kepada kristian, ketua negeri akan dilantik dari kalangan bukan melayu, raja berpelembagaan akan dihapuskan, laungan azan lima kali sehari tidak akan dibenarkan dan tilawah al-quran dihapuskan, Anwar Ibrahim akan menjadi perdana menteri selama dua tahun dan diganti dengan Lim Guang Eng dan Mahkamah Syariah akan dibubarkan.

Lihat sahaja manifesto Pakatan Rakyat yang jelas mengikut kehendak DAP dan manifesto pembangkang itu juga jelas tidak meletakkan kepentingan Melayu sebagai kaum majoriti di negara ini.

Jangan mudah terpedaya walaupun dalam manifesto bukan janji pembangkang yang kononnya mahu menghapuskan diskriminasi kaum di negara ini yang hakikatnya tidak ada sedikit pun diskriminasi kaum tetapi hakikatnya pakatan pembangkang terikat dengan dominasi DAP secara langsung sebagai pencatur kepada hala tuju pakatan pembangkang.

DAP sememangnya terkenal dengan perjuangan konsep " Malaysian Malaysia" yang membawa maksud kesamarataan hak tanpa mengambil kira realiti dan sejarah negara. DAP sengaja membangkitkan soal diskriminasi tetapi semua itu lebih menyerlahkan sikap talam dua muka apabila mereka lupa bangsa Cina selama ini sudah menikmati lebih daripada apa yang Melayu dapat. Lebih berganda-ganda.

Dalam soal ekonomi, cuba kita fikirkan  apa yang orang Cina dapat? Disebalik banyak rungutan terhadap dasar kerajaan, sebenarnya merekalah (kaum cina) yang paling banyak mendapat nikmat. Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang dilaksanakan sebelum ini hanya memberi kuota 30% kepada Bumiputera tetapi penguasaan 70% terus dinikmati oleh masyarakat Cina yang sudah membentuk kartel mega.

Kita jangan sesekali mudah terperangkap dengan keluhan dan rintihan pakatan pembangkang kerana mereka akan terus kaya dan berkuasa. Dalam keadaan Melayu yang memerlukan kuota untuk Bumiputera, malangnya DAP mahu menghapuskan "kuota khas" bukan bumiputera seperti bisnes berkaitan pusat hiburan, arak, judi dan maksiat yang mereka kuasai selama ini, tidak boleh disentuh sama sekali.

Hari ini, kaum Cina adalah 24% penduduk negara ini yang menguasai ekonomi dengan dasar kerajaan yang terbuka yang membolehkan ekonomi kaum cina terus melonjak. Hakikatnya, bangsa Melayu terus berdepan risiko dipinggirkan sekiranya pakatan pembangkang yang didominasi DAP diberi peluang memerintah negara.

MALAYU JANGAN LUPA!!! Jika pembangkang menang dalam PRU13 kali ini, tuntutan pengkhianat seperti Ambiga, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang bukan lagi sekadar angan-angan, sebaliknya akan menjadi kenyataan. PRU kali ini bukanlah pertembungan UMNO dengan PAS seperti sebelum ini TETAPI PERJUANGAN MASA DEPAN ISLAM DAN MELAYU menentang puak Islam Plural yang bersekutu dengan kumpulan sekular.

Kumpulan Ambiga mahu kerajaan pakatan memastikan bayi yang baru dilahirkan oleh pasangan Islam tidak boleh diiktiraf sebagai beragama Islam selagi umur belum mencecah 21 tahun. Dalam erti kata lain, setiap bayi tidak dibenarkan diberi status agama. Cuba bayangkan kanak-kanak Islam yang bersolat, berpuasa dan dalam waktu yang sama kita tidak berhak memanggil mereka sebagai Orang Islam. Jika mereka tidak beragama, sudah pasti pendakyah kristian akan berpeluang dan diberi peluang untuk memujuk mereka memilih kristian sebagai  agama apabila mencapai usia layak memilih agama mana untuk dianuti.

Ambiga juga mahu kerajaan pakatan memberi kebenaran kepada semua muallaf untuk kembali murtad tanpa dikenakan tindakan, wal hal Fasal (4) Perlembagaan Persekutuan ada menyebut undang-undang boleh dibuat untuk mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa i'tiqad atau kepercayaan agama lain terhadap umat Islam.

Oleh kerana kes murtad boleh didakwa di mahkanah syariah, kumoulan Ambiga juga mahu kerajaan pembangkang membuat perundangan supaya sebarang kes murtad dikendalikan oleh mahkamah sivil. Niat jahat sebenar Ambiga semakin terpancar apabila beliau mahu kerajaan tajaannya nanti menguatkuasakan perundangan agar seseorang muslim tidak perlu dicatatkan perkataan Islam pada kad pengenalan mereka.

APAKAH ERTINYA BANGSA MELAYU DIBERI HAK ISLAM TETAPI TIDAK DIPERAKUI OLEH JABATAN PENDAFTARAN SEDANGKAN MALAYSIA MENJUNJUNG DAN MEMULIAKAN ISLAM SEBAGAI AGAMA PERSEKUTAN MALAYSIA.

0 comments :: ikrar DAP dan Ambiga apabila menang PRU13

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET