Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Gagal untuk install Windows 8. Mohon bantuan.

Assalamualaikum... dan salam berhujung minggu.

Setelah sekian lama penulis menyepi, hari ini penulis kembali lagi. Setelah "mood" yang dicari tidak menjelmakan diri. 

Kali ini, penulis bukanlah ingin berpolitik cuma sekadar memohon pertolongan dari pakar-pakar yang mungkin mengetahui  jalan penyelesaian kepada masalah penulis. 

Penulis mencuba untuk install Windows 8 dalam partition berasingan di laptop kesayangan penulis tetapi gagal. Untuk pengetahuan semua, berikut adalah partition yang terdapat dalam laptop penulis.


Penulis mencuba untuk install Windows 8 ke partition F:Win8, tetapi gagal. Penulis hanya dibenarkan untuk install di partition C sahaja iaitu partition dimana OS sedia ada adalah Windows 7. Berikut adalah reason yang diberikan mengapa Windows 8 tidak boleh di install selain di partition C.


Jadi, penulis mohon jasa baik pembaca-pembaca sekalian berkongsi maklumat bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini. 

Terima kasih.
 

1 comments :: Gagal untuk install Windows 8. Mohon bantuan.

  1. Penulis berterima kasih kepada facebooker Rainbow Children kerana membantu menyelesaikan masalah penulis.

    Penyelesaiannya cukup mudah iaitu dengan menukarkan Type of HDD dari Dynamic kepada basic. Jika pembaca sekalian perhatikan gambar di atas, type HDD penylis adalah Dynamic. Jadi, hanya 1 OS sahaja yang boleh digunakan dalam 1 HDD walaupun kita mempunya partition yang lebih dari dua.

    Untuk menukar Type Dynamic kepada BAsic, sebenarnya memerlukan kita format keseluruhan HDD.

    Namun dengan bantuan Rainbow Children, masalah tersebut dapat diselesaikan tanpa mem "format" HDD sedia ada tanpa menghilangkan data-data sedia ada dengan menggunakan Partition Wizard Profesional Edition. Anda boleh dapatkan di sini http://uppit.com/zt5w31opj1vg/pwhe761.exe dengan disertakan serial number.

    Anda boleh mendapatkan maklumat di http://www.eightforums.com/installation-setup/4058-partition-problems.html

    Selamat mencuba.

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET