Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Fakta menarik umat Islam di hari Jumaat.

Salam di petang Jumaat.
Hari ni tak nak cakap banyak..juga tak nak taip panjang-panjang. Cuma sekadar ingin berkongsi fakta yang agak menarik sahaja.


Faktanya adalah hujan dan masjid pada hari jumaat.
Cuba bayangkan...........
Suatu hari dari pagi sampai petang, hujan turun mencurah-curah dengan agak lebatnya membasahi bumi. Lalu mak di dapur atau mungkin juga di ruang tamu berkata kepada mungkin juga suaminya atau mungkin juga kepada anak lelakinya, " dah pukul 1 lebih ni, tak pergi jumaat ke? "
Lalu si anak atau mungkin juga si suami menjawab, " tunggu kejap, hujan lebat kat luar tu. Nanti pergi la bila hujan berhenti. "


********************************************************************


Tatkala selesai solat jumaat, tiba-tiba sahaja hujan turun lebih lebat dari sebelum waktu jumaat tadi.
Umat manusia yang menunai solat Jumaat tadi memenuhi tangga-tangga dan pintu-pintu masjid menunggu untuk pulang sedangkan imam belum pun membaca doa lagi.


********************************************************************
Lalu si ibu kembali bertanya,  " awal balik, hujan lebat lagi kat luar tu. Redah hujan yer? Tak tunggu hujan berhenti dulu ke? "


********************************************************************


p/s : Oh, itulah kita. Mungkin terlalu panas dan rimas untuk kita berada di masjid untuk tempoh yang agak lama kan? Perginya lewat baliknya awal. Cuba kita lihat jika terdapat program seperti JOM HEBOH, perginya awal dan baliknya lewat malah sanggup berhujan dan berpanas!!!

0 comments :: Fakta menarik umat Islam di hari Jumaat.

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET