Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

PKR umum keluar PAKATAN?

Salam dan selamat sejahtera......

Lompat parti masuk parti lawan atau umum keluar parti dan tubuh parti baru telah menjadi trend ahli politik zaman kini terutamanya yang mempunyai ramai pengikut atau penyokong. Itu belum kira yang dibuang dari parti lagi. 

Banyak contoh yang boleh kita ambil sebagai panduan. Antara contoh yang paling awal, Pengasas atau preseden UMNO yang pertama, yang telah keluar daripada UMNO setelah cadangan beliau ditentang malah beliau dituduh bersubahat dengan British. Selepas mengumumkan kelaur parti, beliau telah menubuhkan Parti NEGARA. 

Itu salah satu contoh di awal penubuhan UMNO. Sekarang kita lihat pula zaman millenium. 




Adakah itu sebab-sebab mengapa ahli politik lompat parti dengan memilih parti lain atau menubuh parti lain? Atau terdapat "hasrat" lain yang mendorong mereka bertindak lompat/keluar/dibuang dari mana parti?


  
Terdapat seorang facebooker yang bertanya seakan-akan memerli Tamrin " Tunggu dapat ilham atau tunggu dapat duit?" Walaupun agak kasar persoalan tersebut, jika difikir-fikir ada benarnya.




Dengar cerita, pada awalnya Abdul Kadir berhasrat untuk menyertai PAS selepas umum keluar dari UMNO tetapi hasrat tersebut dibatalkan. Baginya, jika hanya menjadi ahli mana-mana parti yang sedia ada, Abdul Kadir sudah pasti tidak berpeluang untuk menjadi calon pada pilihanraya. Jalan penyelesaian adalh dengan menjadi Presiden kepada sebuah parti. Dengan sedikit gula-gula ( tujuan tubuh IKATAN ) kononnya mewujudkan perpaduan dikalangan rakyat Malaysia, Abdul Kadir menubuhkan Parti IKATAN.

Pendapat penulis, kebanyakan mereka yang dibuang/keluar/ lompat adalah kerana dijanjikan sesuatu yang lebih baik dari yang sedia ada. Malah ada yang mendapat tahu tidak tersenarai dalam senarai calon pilihanraya menjelang PRU 13 bertindak keluar/lompat dan menyertai parti yang menjanjikan mereka sebagai calon PRU 13 nanti.

Dengan kata lain, semua tindakan mereka semata-mata kerana kepentingan peribadi dan bukannya kepentingan rakyat dan negara. Adakah orang sebegini kita mahu memberi sokongan?

Penulis ingin mengajak tuan-tuan dan puan-puan semua untuk menjayakan misi membantu peniaga-peniaga MELAYU dan peniaga-peniaga ISLAM dengan memberi sokongan terhadap KEMPEN BUY CHINESE LAST.

Berbelanjalah di kedai-kedai orang ISLAM dan Orang Melayu.


 

0 comments :: PKR umum keluar PAKATAN?

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET