Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

Hukum Hudud ala PAS?

Salam dan selamat sejahtera semua....



Beginikah hukum hudud yang dikatakan cukup adil dan saksama? Beginikah yang dikatakan hukum dari ALLAH s.w.t? Mengapa hanya sebelah perempuan sahaja yang dikenakan hukuman? Bagaimana pula dengan pihak lelaki? Adakah terlepas begitu sahaja?

Adakah ini yang hukum yang akan dilaksanakan oleh PAS di Kelantan dahulu sehingga kerajaan pusat campurtangan membantah perlaksanaannya?

Patutlah Islam dipandang hina masyarakat dunia. Patutlah penganut Islam dikatakan pengganas. Jika beginilah yang kita pertontonkan untuk masyarakat dunia, masyarakat dunia semakin lari dan takut dengan Islam.

5 comments :: Hukum Hudud ala PAS?

  1. susah nk ckp...

    kalau dari dulu mencuri kena potong tangan, berzina kena sebat 100kali atau berzina bg yg dah kawin kena rejam sampai mati..

    kau rasa hari ini kau berani ke main pelacur? main awek kau? atau main bini orang?

    sebab negara amalkan demokrasi.. orang main ngan mak kau pun bayar denda je kalau kantoi ngan pejabat agama...

  2. kecek lako jah .. bila keras mai gak lupo abis eh hukum2 ni ekeke silo2

  3. aduh2...bila soal agam nie kite kecek bukan pakai logik akal..tapi ikut hukum Allah...klu agak2 x abis ag belajar Al-Quran n As-sunnah,jgn kecek bukn2 ngn hukum Allah...Al-quran dan As-sunnah x dpt dipisahkan seperti layang2 n talinya,tayar n anginnya,laki n bininy..aish macam2 laki la...jgn ambik mudah..INI HUKUM ALLAH...JANGAN DIPERTIKAIKAN...

  4. Agak2 klu ade hukum hudud berani dok sep2 curi nok mcuri...sep2 perogol nok mrogol...sep2 zina nok zina dok...tercatat bahwa hudud itu adalah pengajaran kepada sipesalah dan kepada semua y melihat hukuman itu untuk mengingatkan bahwa jangan lagi kamu melakukan kesalahan y sepertinya...habis kan belajar agama2 Allah itu sepenuhnya baru lah kite cakap beteraskan panduan Al-Quran dan dikukuhkan lagi dgn As-Sunnah...org macam saudara la y selalu mencemarkan nama baik n suci ISLAM itu...selidik sehabis2 nye jalan cerita itu...jgn tgk sekali trs cakap hukum Allah nie x betul...

  5. encik anonymous 11.00am : bagaimana yang dikatakan sy selaku penulis mencemarkan nama baik dn suci islam? apa yang telah sy cemarkan dan kotorkan?

    Adakah terdapat bait2 atau ayat2 yg dengan jelas mengatakan sy menolak hukum islam ( Hudud )?
    Terdapatkah bait2 atau ayat2 saya yang dengan niat untuk mencemarkan islam?

    Sila saudara menonton video tersebut. saya kah atau pelaku dalam video tersebut yang dengan sengaja mencemarkan nama baik dan kesucian islam?

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET