Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

apa nak jadi ni?????

Yihaaaaaaaaaaaaaa.........


Kali ni say NO to drama-drama jiwang, NO to merapu-meraban...but say YES to political...
Nape la aku nih suke sangat menaip entry-entry yang menghala ke arah politik. Adakah aku bakal Perdana Menteri yang ntah ke berapa nanti?


Erm...Bila berfikir sedemikian. Andai kata jika aku tiba-tiba sahaja menjadi Perdana Menteri Malaysia ni. Langkah pertama yang akan aku lakukan ialah, NO MORE lesen motor!! Aku rasa dah sampai masa Malaysia menghapuskan lesen motor 150cc ke bawah. Sudah pasti pengundi-pengundi muda akan menyokong aku dan kita semua ketahui, pengundi muda merupakan majoriti berbanding lain-lain peringkat.


Perkara kedua yang akan aku lakukan ialah, semua sekolah jenis kebangsaan akan aku convertkan kepada sekolah kebangsaan. Ini bermaksud, NO MORE sekolah jenis kebangsaan. Bagi pendapat peribadi aku, akibat terdapat banyak jenis sekolah inilah yang menghalang kepada PERPADUAN yang kita cari selama ini. Penghapusan atau penukaran sekolah jenis kebangsaan ini tidak bermakna bahasa cina dan tamil turut dihapuskan. Sebaliknya akan turut diajar di sekolah kebangsaan. Semua kaum mempelajari semua bahasa warganegara Malaysia. Barulah boleh dikatakan hampir kepada perpaduan.


Yang ketiga, semua warganegara malaysia mestilah boleh bertutur dalam bahasa Melayu dengan lancar. Dan bagi para pelajar, kegagalan dalam bahasa Melayu akan menyebabkan mereka tidak berpeluang mendapat sijil terutamanya sijil SPM. Dan pengulangan diwajibkan sehingga mereka lulus. Nama pun bahasa kebangsaan Malaysia ialah Bahasa Melayu. Jadi semua wajib boleh bertutur bahasa Melayu, memahami bahasa Melayu.


Ok...itu 3 perkara yang akan aku buat perubahan drastik... Hahahahaha perasan jadi Perdana Menteri la plak aku nih. Hahahahaha


Ok..berbalik pada apa yang aku ingin menaip sebenarnya. Mengapa saya memilih 19 November untuk keluar dari PKR? Nih sowang mamat yang bergiat dalam politik tapi aku tak paham apa yang ingin dia cari sebenarnya. Masuk BN, kuar BN masuk PKR. Kuar PKR ntah masuk parti mana pulak. Katanya mungkin akan menubuhkan parti yang baru atau bertanding atas tiket bebas. Elok sangat la tu ada owang macam ni. Kalo ada boleh 100 orang. Usah tunggu 10 atau 20 tahun, PRU ke13 tahun depan maybe, tergadaila negara ni.


Awat yang budus sangat..Katanya nak buat parti baru. Sah-sahnya same sahaja dengan PKR, nampak dengan jelas sebuah parti keluarga. Ayah, ibu dan anak. Elok sangat la tu.Orang lain yang bermati-mati menyokong dan mengundi, hidup-hidup kena tipu. Harap-harap la negara jangan jatuh ke tangan-tangan orang macam ni. Bukan setakat hancur, langsung tak tinggak kesan..




p/s : harap-harap la PAS indepence dan keluar dari PKR n DAP.

0 comments :: apa nak jadi ni?????

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET