Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Bunuh diri or syahid?

Assalamualaikum....w.b.t.

Malam ni nak berbicara pasal mende lain pulak.Hari ini aku jalan-jalan ke belog orang lain tak banyak. Sikit-sikit je. Last-last aku terjumpe 1 entri yang bagi aku cukup bermakna dan cara pemikiran yang simple tapi cukup bernas dan berguna. Jika anda-anda sekalian ingin berkunjung ke belog beliau, sila klik di sini

Bagi aku, apa yang diutarakan oleh beliau penuh pengertian. Dan aku sering tertanya-tanya, apakah hukum bagi mereka yang melakukan pengeboman dengan mengorbankan diri sendiri iaitu meletopkan diri bersama-sama bom dengan tujuan untuk meletupkan pihak musuh. Apakah hukumnya sama seperti membunuh diri atau boleh digolongkan sebagai mati syahid?

Kita semua sedia maklum, senjata terhebat yang dimiliki oleh umat Islam adalah DOA. Dan kita ketahui, sehebat-hebat tentera Amerika, seganas-ganas yahudi dan israel, tidak kita ketahui bahawa Allah SWT adalah yang MAHA Hebat. Tiada yang lebih hebat berbanding Allah swt. Jadi, mengapa tidak kita menggunakan senjata yang kita miliki? Mengapa harus kita melakukan sesuatu yang tidak di ajar oleh pesuruh Allah?

Erm.....banyak kerja la pulak nak kene buat. Apa-ape pun, sila lah terjah belog beliau untuk bace yang selanjutnya....


p/s : Aku agak keciwa!!!!

2 comments :: Bunuh diri or syahid?

  1. mcm bunuh diri jer...pastu mati tinggalkan nama je. kecian masa depan ank bini lepas tue. adesss...berjuang tapi menyusahkan org yg hidup.

  2. dah lama juga persoalan ini diutarakan dan dibincangkan. aku pula no komen. huhu.

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET