Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Gunakan ISA, tahan mereka yang cuba menjadikan kristian sebagai agama rasmi Malaysia. Mereka memang biadap dan tak sedar diri. Dasar pendatang!!

Salam dan selamat sejahtera semua, pembaca blog saya, dan seluruh rakyat Malaysia. Alhamdulillah, hari ini, saya masih lagi bernyawa dan dikurniakan kesihatan yang baik. Masih boleh menaip dan membuat entry yang tak seberapa. Entri kali ini, berbentuk nasionalis. Bukan berbentuk " racist ". Hanya sekadar apa yang terfikir di kepala. Hanya sekarang pandangan dari saya, seorang rakyat Malaysia seperti anda semua dan saya adalah Melayu. 

Pelbagai isu yang timbul sekarang dan disensasikan oleh sesetengah pihak untuk kepentingan politik masing-masing. Sungguh tidak berguna mereka ini semua. 

Kisah isu video seks pakcik nuar berahim, saya tidak ingin mengambil kisah. Itu masalah moral dan peribadi pakcik nuar sendiri. Tidak ada kaitan dengan saya, tidak ada kaitan dengan bangsa Melayu, dan tidak ada kaitan dengan lain-lain kaitan. Ya!! dia merupakan Melayu, mencemarkan nama bangsa Melayu itu sendiri tapi Melayu sebenarnya tidak bersalah dan Melayu itu sendiri tidak terlebih dan tidak terkurang kedudukannya.

Begitu juga dengan Islam, kesucian Islam sedikit pun tidak tercalar, maruah Islam itu sendiri tidak tergugat. Yang tercalar dan berbau busuk itu, pakcik nuar itu sendiri. Antara benar atau tidak dakwaan mengatakan pelakon video seks itu, terserah kepada pihak polis membuat siasatan. Adakah benar atau tidak. Dan jika benar seperti yang diwar-warkan bahawa pihak polis mungkin akan dipengaruhi oleh pihak kerajaan teraju parti barisan nasional, jangan kita lupa, pengadilan di Mahkamah Ilahi adalah Maha Adil Dan Saksama. 

Sama juga dengan kes liwat pakcik nuar berahim yang tidak berkesudahan. Biar yang Maha Kuasa lagi Maha Adil dan Saksama yang menentukan. Namun, kita sebagai rakyat di Malaysia yang mempunyai Undang-undang dan Perlembagaan sendiri, biarlah pihak berkuasa membuat siasatan secara menyeluruh tanpa terlibat dengan mana-mana pihak yang mempunyai agenda politik masing-masing. Biarkan ia diadili dengan adil dan saksama dengan peruntukan undang-undang yang kita terutamanya mengikut syariat Islam. Kenapa? Kerana pakcik nuar berahim tu merupakan orang Melayu yang beragama Islam.

Dan isu yang terbaru, yang mengatakan terdapat pihak-pihak bukan Islam yang sedang berusaha keras untuk menjadikan kritian sebagai agama rasmi Malaysia. Bagi aku, di sinilah ketika dan masanya pihak kerajaan sepatutnya menggunakan Akta ISA dan menahan mereka-mereka yang terlibat jika ia benar-benar terbukti. Jika benar-benar terdapat pihak yang terlibat, gunakan Akta ISA. Tidak perlu takut-takut. Usah gentar dengan mereka-mereka yang mengambil kesempatan itu untuk menjatuhkan pihak kerajaan dengan memberikan pelbagai fitnah kepada rakyat untuk tidak menyokong pihak kerajaan. 

Jika benar pihak kerajaan berbuat demikian, saya pasti, seluruh rakyat Malaysia terutamanya yang beragama Islam akan menyokong pihak kerajaan tanpa berbelah bahagi. Di sinilah waktu dan masanya  UMNO-BN menyatakan pendirian bahawa UMNO bukan sahaja parti yang memperjuangkan bangsa Melayu, tetapi juga parti yang kuat memperjuangkan agama Islam. UMNO-BN usah takut dan gentar dengan ugutan dari mana-mana pihak walaupun dari parti komponen BN sendiri. Nyatakan pendirian kamu dengan tegas. Biar seluruh orang Melayu di Malaysia dan rakyat yang beragama Islam  yang lain. Biar mereka yakin dengan kamu. Biar mereka akhirnya akan menyokong kamu.

Tengok sini, PAS dan  PKR jadi pak turut DAP , jadi, UMNO-BN seharusnya memainkan peranan sebagai pembela kepada Agama Islam. Tidak perlu menunggu PAS atau PKR mengambil tindakan. Mereka sudah tersesat dengan perjuangan parti untuk ke Putrajaya. Mereka lebih mementingkan kuasa berbanding ISLAM yang mereka anuti yang kian ditindas. Mereka bukan sahaja tidak membuat apa-apa tindakan malah turut menyokong apabila terdapat beberapa blogger yang mendedahkan isu ini dikatakan sebagai racist,  sebagai penghasut kepada rakyat kerana pendedahan mereka dikatakan sebagai menghasut orang ramai. Apabila blogger Melayu mempertahankan hak mereka sebagai bumiputera, mereka turut dikatakan racist. Dan yang lebih menyedihkan, orang yang menyatakan sedemikian merupakan dari bangsa dan kelompok yang sama. Dari bangsa Melayu yang bergama Islam sendiri. Malah ada pihak yang menghasut orang ramai supaya membuat laporan polis.


Cuba kamu lihat sedutan video tersebut, adakah kamu sebagai melayu tidak terasa dengan kandungan sedutan video dari nawawi? Mereka secara terang-terangan mengata kepada kita bangsa Melayu, namun kamu hanya berdiam diri sahaja. Tapi apabila salah seorang dari bangsa kamu cuba membela kaum kamu juga, kamu akhirnya menentang, membuat laporan polis, dan menuduh mereka racist. Adakah kamu seorang yang berpelajaran? Atau kamu langsung tidak berpelajaran? Gunakan akal yang diberi Ilahi untuk berfikir, bukannya gunakan kepala lutut kamu.



p/s : Fikir-fikirkan, guna akal.bukan kepala lutut. orang kafir sedang menjatuhkan agama islam kamu. takkan kamu nak biar sahaja? malah lebih bodoh, kamu menyokong mereka. Islamkah kamu?

1 comments :: Gunakan ISA, tahan mereka yang cuba menjadikan kristian sebagai agama rasmi Malaysia. Mereka memang biadap dan tak sedar diri. Dasar pendatang!!

  1. assalam... sy suka posting saudara.... sy suma nak beri pendapat sedikit..
    apabila agama di pisahkan dari politik dan di tong sampahkan maka ini lah jadinya... negara huru hara tanpa peganngan, sejarah banyak mngajar kita.. akan zaman2 kejatuhan islam.. kita boleh lihat dan kaji sedikit sebnyak utk dijadikan sedikit bnyak pengajaran,.. sy tidak mahu mngulas lebih lanjut tentang ini.. kita sebagai rakyat malaysia sudah matang dan boleh berfikir yang mana satu baik ataupun buruk.. dan sebgai rakyat juga adakah kita harus mendiam diri melihat akan suasana poloitik tanah air kita yang kian bercelaru..? fikir2kan lah sedara...

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET