Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

tarif elektrik akan DITURUNKAN!!!

Berita Harian, 27 Mei 2011


Tarif elektrik akan ditentukan pada hari ini, itu apa yang tertulis di dada akhbar Berita Harian. Sama ada tarif elektrik akan naik mahu pon turun atau statik pada tarif yang sedia ada. Kenaikannya pasti hanya melibatkan nilai sen sahaja. Tidak seperti petrol dan diesel yang dinaikkan oleh Arwah PM kita yang ke lima dahulu. Kenaikan tarif yang betul-betul menyusahkan rakyat.


Mentang-mentang bini dia orang cina, semua perkara yang dibuat hanya untuk kebaikan orang cina sahaja. Pada aku, itu baru betul-betul perdana menteri yang sebenar pada ketika itu. Paklah bukanlah PM tapi bininya ( jane abdullah ). Kenaikan petrol dan diesel secara mendadak menyebabkan rakyat terutamanya lapisan bawahan merasa bahang dan derita. Semua harga barang-barang naik mendadak juga.


Rosmah mungkin PM untuk kali ini ( kata orang la ) tapi dia hanya pandai guna duit sahaja ( mungkin ) tapi jane abdullah walaupun tidak menggunakan wang rakyat ( mungkin ) tapi semua rakyat hidup susah akibat kenaikan bahan api dan juga harga barang-barang lain. Jadi mana lagi teruk?


Harap-harap tarif elektrik akan diturunkan oleh kerajaan untuk kebaikan rakyat. Pada pendapat aku, memang tarif elektrik akan diturunkan memandangkan General Election ke 13 akan berlangsung tidak lama lagi demi mendapatkan sokongan dari rakyat. Apa yang dilakukan adalah sama seperti harga RON95 yang masih kekal harganya.






p/s : apa2 pun, aku Melayu, dan aku akan tetap sokong UMNO. PKR? Bleh blah la beb......

4 comments :: tarif elektrik akan DITURUNKAN!!!

  1. yeke turun? atau cuma rumors?? pape pun, kalau betul turun, aku suka la... haha.. best nye..

  2. alah cikmiera.. bil letrik kt umah tu pon. ayah yg bayar kn?

  3. bestnya kalau turun. murah bil aku

  4. bukan ke kabinet lulus kenaikan tarif letrik?

Post a Comment

ADA AKAL KAN? JADI KOMENLAH DENGAN MENGGUNAKAN AKAL. BUKAN KOMEN DARI KEPALA LUTUT. SEKIAN...

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET