Iklan Berbayar

KEPADA YANG BERKENAAN

APA YANG TERTULIS MERUPAKAN PANDANGAN PERIBADI PENULIS. TIADA KAITAN DAN SANGKUT-PAUT DENGAN MANA-MANA PIHAK. JIKA TERDAPAT KESILAPAN DAN SALAH FAHAM, PENULIS DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON MAAF.
Anda mempunyai cerita yang menarik atau pendapat yang bernas yang anda ingin kongsikan? Emailkan sahaja cerita/pendapat anda ke eyeshield21xx@gmail.com.

Followers

Google+

Tak boleh ke UMNO tiru cara PAS untuk selesaikan isu tanah?

0 comments

Assalamualaikum...

Tulisan kali ini sekadar suka-suka sahaja. Bukan untuk mengutuk atau mengata sebaliknya sekadar bertanya kepada masyarakat di luar sana, bersetujukah anda jika BN yang memerintah bagi beberapa buah negeri dan kerajaan pusat dengan meniru cara PAS bagaimana untuk menyelesaikan masalah pemilikan tanah @ isu tanah.


"Berita" di atas penulis print screen di HarakahDaily. Seperti biasa mereka akan penuhi cerita-cerita di akhbar mereka dengan cerita salah orang lain sahaja dan cerita yang mereka tonjolkan tentang mereka pula semuanya baik-baik. Sebab itulah "hardcore" PAS tidak mempercayai apa juga orang lain cakap walaupun disertakan bukti yang kukuh sekali pun. Contohnya seperti TG Haji Hadi yang mengatakan CCTV yang merakam seorang lelaki sedang membalun gadis Cina sebagai besi dan tidak boleh dijadikan bukti.

Berbalik kepada isu tanah, tidak bolehkah jika kerajaan BN mencontohi cara penyelesaian isu tanah yang dilakukan oleh PAS, kerajaan negeri Kelantan?

Cara dia (cara PAS Kelantan) cukup senang dalam menyelesaikan isu tanah. Panggil sahaja mana-mana ahli DAP, terutamanya yang berjawatan tinggi dalam parti, tidak kira peringkat pusat mahupun peringkat negeri dan berikan tanah tersebut kepada mereka atas dasar perniagaan. Maka masalah isu tanah akan selesai dengan cara automatik. Jika ada rakyat yang datang merayu-rayu dan menangis hingga keluar air mata darah sekali pun, abaikan sahaja kerana masalah isu tanah telah selesai dengan memberikan kepada ahli DAP atas dasar perniagaan.

Berita-berita seperti di bawah yang bakal menyusul, sila abaikan sahaja. Itulah cara PAS Kelantan selesaikan isu tanah.



#inikalilah kita LAUNGKAN #TIDAKSAMASEKALILAH kepada Pakatan Rakyat.



 
Undilah BARISAN NASIONAL
 

PKR akui tuduhan TG Haji Hadi?

0 comments

Assalamualaikum....

Jika beberapa hari lepas TG Haji Hadi menjelaskan mengapa PAS meletakkan calon mereka di 7 DUN dan Parlimen sedangkan kawasan tersebut telah dipersetujui bersama adalah milik calon PKR. TG Haji Hadi mengatakan  beliau mempunyai maklumat bahawa calon PKR tersebut merupakan Tokan Pil Kuda atau dengan kata lain, pengedar pil kuda dan ada yang berfahaman komunis. TG Haji Hadi menegaskan PAS tidak mahu orang-orang seperti itu menjadi calon. Boleh lihat video di bawah jika mahukan kepastian. 


Alih-alih, hari ini Harakah telah mengeluarkan "berita" bahawa 3 calon PKR di 3 DUN di Terengganu telah menarik diri dari bertanding dengan memberi laluan kepada calon PAS untuk bertanding.


Persoalannya, mengapa mereka menyatakan akan menarik diri selepas video TG Haji Hadi tersebar di YouTube. Adakah kenyataan berkaitan pengedar pil kuda dan penyebaran ideologi Komunis benar-benar berleluasa? Jika tidak, Calon PKR mestilah membuat laporan polis dan menyaman TG Haji Hadi atas kenyataan berbau tuduhan kepada mereka. Tetapi sebaliknya jika benar, ADAKAH ORANG-ORANG SEBEGINI YANG BOLEH KITA AMANAHKAN MENTADBIR NEGARA? LAYAKKAH MEREKA?

#inikalilah kita LAUNGKAN  #TIDAKSAMASEKALILAH kepada Pakatan Rakyat dan berikan UNDI ANDA KEPADA BARISAN NASIONAL.



 Undilah BARISAN NASIONAL

#INIKALILAH kita katakan kepada pembangkang #TIDAKSAMASEKALILAH

0 comments


Assalamulaikum....

Nampaknya tahun 2013 merupakan tahun kali kedua penulis akan membuang undi. Jika tahun 2008 dahulu penulis percaya PAS adalah parti alternatif orang Melayu selepas UMNO. Dengan ditambah kredibiliti UMNO yang merudum apabila berlaku seolah-olah UMNO/BN adalah parti anak beranak, maka penulis membuat keputusan untuk memangkah PAS. Akhirnya PAS menang di DUN tempat penulis mengundi dan Parlimen tempat penulis mengundi juga dimenangi PAS. Penulis cukup berbangga pada ketika itu.

Tapi PRU pada kali ini, pada bulan Mei, 5 hari bulan, tahun 2013, penulis telah membuat keputusan yang bertentangan dengan keputusan penulis pada tahun 2008 dahulu. Ternyata telahan dan harapan penulis dahulu adalah 1 kesilapan. 

Kali ini, INI KALILAH, kita kalahkan PAS dan sekutunya PKR dan DAP. usah kita biarkan negara kita berPerdana Menterikan seorang peliwat. Usah kita bermenterikan mereka-mereka yang tidak punya moral yang baik yang berkecimpung dengan aktiviti seks bebas, usah kita berMPkan mereka-mereka yang berideologi komunis, usah kita berwakilkan mereka-mereka yang menjadi pengedar pil kuda seperti yang dinyatakan oleh Presiden PAS, TG Haji Hadi. Usah kita hancurkan negara kita yang kian bertambah maju dan makmur. INI KALILAH kita LAUNGKAN #TidakSamaSekaliLAH kepada mereka yang ingin menjahanamkan negara kita dengan mengundi PARTI BARISAN NASIONAL.

Penulis sekadar ingin berkongsi tempat mengundi penulis. Sama sahaja tempatnya seperti PRU 12 dahulu..








Undilah BARISAN NASIONAL


PKR parti pengedar pil kuda, penyebar fahaman komunis?

0 comments


Assalamualaikum......

Penulis menggesa semua rakyat Malaysia agar menolak calon Pakatan Rakyat. Mereka terbukti amat merbahaya kepada Malaysia. Ada yang menjadi tokan/pengedar pil kuda dan ada yang berfahaman komunis.

Adakah kita mahu menyerahkan nasib Malaysia di tangan mereka. Alamatnya bertambah ramaila penagih pil kuda di Malaysia. Tu belum kira yang berfahaman komunis yang ternyata menolak kewujudan tuhan, ALLAH yang Maha Pencipta. 


Jika mereka diberi mandat untuk memerintah negara, pasti akan berlaku kelambakan pengedar pil kuda, pengedar dadah seperti ganja, heroin, dan lain-lain benda terlarang yang seangkatan dengannya. 

Itu belum dikira lagi penyebar fahaman komunis yang menolak kewujudan Yang Maha Pencipta. Apa nak jadi dengan PKR, dulu Nurul Izzah kata tentang kebebasan beragama yang membolehkan Orang Islam menukar agama, terdahulu sebelum itu ayahnya, seorang yang gila-gila nak jadi perdana menteri ( kata Tun Mahathir ) pula bersetuju Lina Joy menukar agama (murtad).

Orang sebegini yang kita hendak harapkan membela Kesucian Agama Islam? Agama kita? Jawabnya tidak sesekali la....

#TidakSamaSekaliLAH!!

Musim PAS guna khidmat HANTU tiba!!

0 comments

Assalamualaikum....

Adakah anda semua perasan, bermula semalam selepas 1 hari penamaan calon, bermakna musim untuk berkempen telah bermula. Dan tidak hairanlah mereka cukup bersemangat untuk berkempen tidak kira dari pro kerajaan mahupun pro pembangkang.

Ada yang mula berkempen dari rumah ke rumah, ada yang berkempen ke tempat-tempat hiburan seperti tempat bowling dah shopping kompleks, ada yang menghadari pelbagai majlis-majlis yang dianjurkan oleh PDM masing-masing bagi tempat masing-masing.

Apa yang mencuit hati penulis ialah, dari beberapa tahun yang lepas, dai beberapa PRU yang lepas, terdapat 1 cara kempen yang tidak pernah ditinggalkan oleh PAS ialah Pengundi Hantu yang pada penulis tidak pernah wujud pun. Itu adalah modal yang digunakan oleh PAS sejak dari dulu dalam memastikan imej SPR tercalar teruk dan dalam masa yang sama ingin memberitahu kepada semua rakyat malaysia bahawa BN menang dengan cara yang kotor.

Bacalah Harakah jika anda inginkan kepastian. Kini sudah bermula semula sesi pendedahan "pengundi hantu" yang secara tidak sengaja mempunyai nama yang sama dan tarikh lahir yang sama tetapi hanya dibezakan 2 nombor terakhir dalam siri nombor kad pengenalan.



Bagi penulis, mereka hanya pandai menuduh sahaja. Hanya pandai menonjolkan kesilapan orang lain yang hakikatnya bukanlah kesilapan. Dah memang ternyata nama dan lahir lahir mereka sama dan kebetulannya mereka pula berada dalam kampung yang sama. Tetapi adakah mereka lahir pada kampung yang sama atau dahulu mereka tinggal di negeri lain dan sekarang menetap di negeri lain? Perkara ini mereka tidak pernah fikir pun. 

Walaupun mereka sebenarnya mengenali orang-orang tersebut, malah mungkin saudara mara mereka sendiri dan mereka pasti sebenarnya "mangsa" tersebut bukanlah pengundi hantu tetapi mereka yakin dan pasti bahawa tidak akan ada orang yang akan membuktikan bahawa "hantu" tersebut adalah orang original. Maka mereka jaja dan menyatakan tohmahan bagi memastikan kemenangan milik mereka.

Tambah pula "hantu" tersebut adalah penyokong mereka sendiri dan pengundi mereka. Tidak pula mereka menghadapkan "hantu" tersebut ke muka pengadilan dan menyatakan "hantu" tersebut bukanlah pengundi hantu. 

Anda tak percaya? DATANGLAH KE CHERATING, JUMPALAH ORANG KUAT PAS DI CHERATING DAN TANYAKAN MEREKA BERKENAAN "HANTU-HANTU" DI BAWAH INI. Adakah mereka akan mengatakan "YA" mereka adalah pengundi hantu yang diletakkan di CHERATING bagi memastikan DUN BESERAH milik PAS selamanya.



Dari dahulu lagi, pihak yang sebenarnya yang menggunakan kaedah pengundi hantu dan pemindahan pengundi secara terancang adalah PAS. Mereka cukup mengenali pengundi-pengundi yang akan mengundi mereka. Dan mereka juga mengenali semua penduduk di satu-satu kampung. Jadi apabila pada hari mengundi, jika mereka ternampak seseorang yang boleh dikategorikan tak pernah nampak sebelum ini, maka bisinglah mereka mengatakan ada pengundi hantu. Walhal orang tersebut tidak berada di kampung kerana bekerja di bandar-bandar. Dah nama pun kampung, mana ada peluang pekerjaan kecuali kerja sendiri panjat pokok kelapa.

Malah mereka tahu, jentera BN tidak sehebat mereka dan mereka yakin jentera BN tidak akan menghalang orang lain datang mengundi walaupun mereka (jentera BN) tahu bahawa orang tersebut bukanlah orang kampung mereka. 

Jadi, usahlah kamu bergebang sana sini menuduh BN menggunakan pengundi hantu walhal kamulah sebenarnya menggunakan khidmat "hantu-hantu" ini untuk mengundi kamu. Agar kamu terus menang dan menang tetapi kamu lupa bahawa ALLAH itu Maha Mengetahui, DIA menangkan parti mana yang DIA kehendaki. DATANGLAH BERJUTA-JUTA PENGUNDI HANTU KAMU, jika telah termaktub bahawa BN menang, maka BN juga yang akan menang.

Sedarlah dari mimpi yang menipu kamu. Mimpi yang kamu reka untuk menipu orang lain tetapi sebenarnya kamu menipu diri kmau sendiri.

DAN JANGAN LUPA PERIKSA PENGUNDI HANTU DI CHERATING TU.......


Harakah dan Keadilan tidak berani keluarkan berita ahli parti mereka yang bertanding bebas, tanding kawasan sama

0 comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....


Penulis terbaca artikel dari blogger TPB berkaitan dengan sikap setiakawan dalam parti dan pertambahan calon bebas dalam PRU kali ini. Klik di sini untuk membaca. Blogger TPB hanya melaporkan calon-calon bebas dari parti BN sahaja tanpa teringat calon bebas yang datangnya dari parti PAS, PKR dan DAP yang ternyata lebih ramai jika dibandingkan dengan calon bebas dari BN. Adakah blogger TPB pun ingin menjadi seperti akhbar Harakah mahupun Keadilandaily?

Jika saudara TPB ingin melaporkan berita secara adil, TPB sepatutnya menyampaikan juga calon bebas dari PAS, PKR dan DAP yang bertanding menentang parti mereka sendiri. Malah yang lebih teruk apabila dalam satu DUN atau Parlimen, didapati PAS dan PKR turut bertanding dalam kawasan yang sama. Ini lebih memalukan berbanding jika terdapat ahli parti yang bertanding atas tiket bebas.

Jika berita berkaitan yang memberi keuntungan kepada mereka, amat cepat dan pantas mereka sampaikan hinggakan kadang-kadang ia turut ditokok tambah dengan cerita yang lebih "panas" yang pastinya hanya fitnah semata-mata. Berita-berita mereka lebih kepada menghasut rakyat supaya membenci seteru mereka, bukannya berita berbentuk percambahan minda yang membolehkan masyarakat yang membaca berfikir antara baik dan buruk.

Cuba lihat print screen di bawah, ada atau tidak mereka melaporkan berita ahli mereka iaitu PAS, PKR dan DAP yang bertanding sebagai calon bebas ataupun mereka bertanding dalam kawasan yang sama? Pasti tidakkan?








Kedah catat sejarah libatkan pertandingan 3, 4, 5 dan 6 penjuru.

2 comments

Assalamualaikum....

Berita dari SPR, penulis dapati Negeri Kedah mencatat sejarahnya tersendiri apabila berlaku banyak perpecahan dalam parti-parti. Ini di buktikan dengan terdapat banyak Parlimen mahu pun DUN yang menyaksikan pertandingan melebihi 1 lawan 1.

Kedah menyaksikan banyak Dun yang melibatkan 4 penjuru, selain 5 penjuru.

Setakat ini, Dun N.29 Sidam mencatat sejarah apabila menyaksikan pertembungan 6 penjuru.


Selain Dun Sidam di Kedah, satu lagu Dun yang turut menyaksikan pertembungan 6 penjuru ialah Dun Machang Bubuk di Pulau Pinang.


Apakah petandanya?

Petanda BN akan memang lebih besar dari PRU11

0 comments

Assalamualaikum....

Dari beberapa sumber yang boleh dipercayai, BN telah memenangi kerusi DUN yang pertama sebelum bermulanya perang.

BN didapati memenangi kerusi DUN N.31 Paya Rumput, Melaka. 

Adakah ini petanda yang menunjukkan BN akan memenangi Pilihanraya kali ini dengan kemenangan besar, mungkin lebih besar dari pilihanraya ke 11 dahulu?

 

Bongkar!!! Orang tua pengundi PAS tertipu!!!

0 comments

Assalamualaikum....

Penulis hari ini terbaca banyak hasil penulisan sama ada dari Harakah, Keadilandaily, Sinar Harian mahupun blogger-blogger pembangkang dan juga blogger pro-kerajaan. Apa yang penulis dapat ringkas di sini ialah DAP bercadang untuk mengkuburkan sepenuhnya pengaruh PAS dan Orang-orang tua yang hanya mengenali lambang PAS sebagai parti alim ulamak akan tertipu dalam memberikan mereka memangkah calon nanti.



Mengapa penulis berpendapat sedemikian, perkiraannya cukup mudah. Mereka, iaitu orang cina wakil dari DAP telah mengetahui bahawa orang Melayu terutamanya orang-orang tua yang pastinya sudah kabur penglihatan malah mungkin ada yang tidak pandai membaca akan terus memangkah lambang PAS tanpa melihat nama calonnya. Pada mereka, calon PAS pastinya orang Melayu yang bergama Islam dan juga mungkin seorang "ulamak". Jadi, bagi memperoleh sokongan dan undi dari orang Melayu, mereka akan menggunakan lambang PAS.

Persoalan juga turut timbul, mengapa bukan lambang PKR yang ingin mereka gunakan? Perlu diingat juga di sini, orang-orang Melayu yang tua seperti penulis katakan di atas sudah tidak lagi mempercayai Parti PKR terutamanya apabila ia berkait rapat dengan sikap dan moral ketua umum pembangkang yang popular dengan video lucah yang pelbagai versi, ada versi lelaki bersama perempuan dan ada juga versi lelaki bersama lelaki.



Kepimpinan tertinggi PAS pula dengan senang hati memberikan kebenaran kepada Cina DAP menggunakan lambang mereka tanpa menyelidiki terlebih dahulu. Tanpa sebarang kesangsian mereka membuat keputusan dengan mengizinkan DAP menggunakan lambang PAS. Bukan setakat Husam sahaja yang telah menyatakan pendirian seperti itu malah kepimpinan tertinggi PAS yang lain sebelum ini ada menyatakan kenyataan yang sama termasuklah Nik Aziz dan Mustapha Ali yang menyerupai pelakon video lucah yang terbaru.

Walhal ROS telah menyatakan bahawa DAP boleh menggunakan lambang mereka iaitu roket dalam pilihanraya yang bakal tiba. Seperti yang telah berlaku kepada UMNO-BN sebelum ini, yang menyebabkan parti UMNO diharamkan. Penyelesaian oleh Tun Mahathir ketika itu adalah menubuhkan parti UMNO baru. Apa susahnya kan?

Mengapa belum apa-apa pun lagi berlaku, DAP terus menyatakan untuk menggunakan lambang PAS? Tidak lain dan tidak bukan adalah untuk menipu warga-warga tua yang semestinya tidak akan mengundi malah tidak sesekali menerima mereka dalam perjuangan unutk menubuhkan sebuah negara Islam yang sememangnya Malaysia ini telah diakui umum, diakui seluruh dunia bahawa Malaysia adalah sebuah Negara ISLAM.

SATU SAHAJA PERTANYAAN PENULIS, JIKA CALON PAS YANG BERAGAMA ISLAM PERLU DAN WAJIB MELAFAZKAN BAIAH JATUH TALAK TIGA JIKA KELUAR DARI PARTI, MAKA BAIAH APA PULA YANG PERLU DILAFAZKAN OLEH CALON DAP YANG MENGGUNAKAN LAMBANG PAS?

 PAS, usahlah kamu terus tertipu, sedarlah.

PR parti ronggeng melawak

0 comments

Assalamualaikum...

Selamat di pagi Jumaat. Sempena dengan pagi Jumaat yang mulia ini, penulis tertarik untuk menghidangkan anda semua yang pada pandangan penulis adalah lawak. Walau tak selawak johan dan zizan maharaja lawak, tapi boleh la tahan lawaknya.

Lawak pertama






Oleh kerana terlalu taksub. Itulah komen yang diberikan. Jika benar, alhamdulillah tapi apa yang penulis tengok, taksub je lah yang ada. Tak ada tanda-tanda pun lim guang eng nak masuk Islam.

Lawak kedua
 
Ha..yang ni sesuai untuk sesiapa yang malas bekerja tapi punya angan yang cukup tinggi sehingga kadang-kadang mustahil untuk menjadi kenyataan. Andaikata PR memerintah, penganggur tak perlu pun cari kerja. Dengar kata akan ada bajet wang poket, atau wang sara diri untuk penganggur yang tidak mempunyai kerja. Tambah pula semua perkara akan jadi free selepas mereka memerintah.

Pendek kata..tak salah kalau penulis ingin katakan bahawa PR sememangnya LAWAK..lagi lawak dari Jozan Maharaja Lawak Mega 2012.

Lucah dan PAS, PKR dan DAP berpisah tiada

0 comments

Maaf, hari ini penulis nampaknya lain dari sedia kala kerana update 2 entri dalam sehari. Kebiasaan penulis adalah sehari hanya 1 entri sahaja.

Dalam entri penulis sebentar tadi, boleh klik di sini untuk membaca

Pada pendapat penulis, seperti juga dalam entri yang lepas, penulis tetap menolak tindakan mendedahkan keaiban orang lain kepada umum. Tapi pada penulis, apabila ia berkait rapat dalam menentukan bakal pemimpim, perkara yang didedahkan oleh sesetengah pihak tidak boleh diabaikan begitu sahaja semata-mata kerana orang tersebut berada di pihak kita. Moral adakah perkara penting untuk dijadikan sebagai pemimpin.


Malah, menolak budaya kotor penyebaran video berbentuk lucah juga bagus. Jika orang tersebut bukanlah siapa-siapa dalam bakal pentadbiran negara, mungkin juga boleh diabaikan dan ditolak budaya menjaja video lucah tapi apabila ia berkait rapat dengan seseorang yang ingin menjadi pemerintah, ingin menjadi perdana menteri, ingin menjadi menteri, timbalan menteri, malah ketua kampung sekali pun. Video tersebut pada penulis tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Caranya bukanlah menjaja dari rumah ke rumah seperti yang dilakukan oleh 2 orang pemuda AMK Keadilan yang telah ditangkap polis beberapa hari lepas tetapi sebaliknya menyiasat kebenaran akan video tersebut. Adakah ianya hanya sekadar superimpose ataupun rakaman original.

Dalam Quran sendiri, ALLAH berfirman, 

Allah berfirman, “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang Fasik membawa suatu berita, Maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” [QS. Al Hujurat(49) : 6]

Dalam ayat tersebut di atas, dengan jelas kita dilarang percaya kepada berita angin, sebelum memastikan kebenaran berita yang sampai kepada mereka. Orang-orang fasik itu pada dasarnya (jika berbicara) dia dusta, akan tetapi kadang kala ia juga benar. Karenanya berita yang disampaikan tidak boleh diterima dan juga tidak ditolak begitu saja, kecuali setelah diteliti.  

Bukannya seperti tindakan Presiden PAS, Haji Abdul Hadi, apabila ditanya berkenaan dengan video setiausaha agung PAS mensetubuhi seorang wanita yang dikatakan bukan isterinya, Beliau terus menolak dan menyatakan bahawa video tersebut hanyalah rekaan UMNO-BN, hanyalah fitnah UMNO-BN dan dengan keras menegaskan bahawa pelaku dalam video tersebut bukanlah setiausaha agung PAS. Tanpa periksa terlebih dahulu, tanpa siasat terlebih dahulu terus sahaja membuat keputusan. Entah-entah tengok pun belum lagi.

Andai katalah pelaku dalam video tersebut adalah Najib mahu pun Muhyidin, cuba bayangkan apa yang akan dilakukan oleh PAS, PKR dan DAP? Adakah mereka akan menyembunyikan video tersebut? Adakah mereka akan mengarahkan semua penyokong-penyokong mereka supaya tidak menyebarkan video tersebut?

Sedangkan berita yang kononnya Tun Mahathir menonton video lucah bersama cucunya dahulu yang tanpa sedikit pun bukti ditunjukkan dijaja sehingga ke seluruh pelusuk kampung dalam usaha menjatuhkan Tun Mahathir dari tampuk kepimpinan.

Benarlah seperti kata-kata ustaz dalam video di bawah berkaitan ASSOBIAH. Sila lihat pada minit ke 2.57 hingga minit ke 9.14. Apabila satu-satu berita tersebut menguntungkan mereka, maka dijajalah hingga ke ceruk-ceruk kampung tetapi apabila merugikan mereka, berbagai-bagai jenis fatwalah yang dikeluarkan untuk mempertahankan diri mereka agar pengundi tetap menyokong mereka.


Bagi penulis, tidak salah kiranya mengatakan bahawa Ingat fitnah, maka ingatlah harakah. Ingat lucah-lucah, maka ingatlah PAS, PKR dan DAP.

  

Pakatan Rakyat suka benar memilih pemimpin kaki SEKS

0 comments

Assalamualaikum w.b.t

Jika semalam penulis mendedahkan isu akhbar rasmi PAS iaitu Harakah sememangnya gemar membawa berita berunsurkan fitnah, maka hari ini penulis ingin membawa isu video lucah pula. Anda boleh baca di sini.

Pas menyeru seluruh rakyat Malaysia melalui NGO-NGO mereka supaya menolak parti yang membawa budaya mempertontonkan video lucah kepada umum. TETAPI adakah mereka menyatakan dan menyeru supaya rakyat menolak pelaku video lucah tersebut?





Tanpa sedikit pun idea yang dilontarkan supaya menyiasat isi kandungan video tersebut, adakah video tersebut Original ataupun fitnah seperti yang digembar-gemburkan oleh mereka. Tidak sedikit pun ada idea-idea seperti itu.

Penulis akui, mendedahkan keburukan dan keaiban orang lain terutamanya sesama Islam itu salah. Tetapi penulis tidak mahu dan tidak sesekali ingin memiliki pemimpin yang seperti dalam video-video lucah yang telah tersebar. 

Rasanya tidak salah jika penulis mengatakan bahawa PAS, PKR dan DAP sebenarnya suka jika pemimpin mereka terlibat dalam aktiviti tidak bermoral seperti itu.

Harakah dan fitnah berpisah tiada...

1 comments

Assalamualaikum w.b.t

Pembaca-pembaca sekalian, KALAU TIDAK FITNAH, BUKAN HARAKAH la namanya. Penulis akui, penulis seorang pembaca tegar Harakah dan pembaca tegar Utusan dan Sinar Harian. Mengapa? Sebabnya hanya satu sahaja. Harakah ialah akhbar rasmi PAS, Utusan pula akhbar rasmi UMNO manakala Sinar Harian pula boleh kelaskan sebagai akhbar bukan mana-mana milik parti.

Semalam terbaca harakahdaily, terpampang tajuk "Team Mahathir tewas di tangan Kak Ros". Jelas lagi terang berita tersebut. Anda boleh baca di sini


Malah gambar yang digunakan oleh Harakah juga seolah-olah cuba mentafsirkan sebagai perbuatan perbomohan yang dilakukan oleh Rosmah dalam menentukan supaya calon pilihannya tersenarai dalam pilihan DS Najib.



Rosmah kemudiannya membuat penafian melalui Sinar Harian bahawa beliau tidak campur tangan dalam pemilihan calon oleh DS Najib.


Alih-alih tengok di harakah hari ini, mereka mendakwa  penafian Rosmah di Sinar Harian semalam seolah-olah penafian dilakukan tanpa sebarang sebab. Tidak mereka lupa bahawa mereka terlebih dahulu menuduh. Kemudian diikuti penafian oleh Rosmah. Bukannya penafian dilakukan sebelum pertuduhan.




Nak kata harakah ini bodoh, sekolah tinggi-tinggi juga tapi sememangnya diakui kebodohan mereka. Fitnah dilakukan mereka tanpa selindung-selindung. 


Maka tidak salah kiranya penulis mengatakan bahawa Harakah dan Fitnah berpisah Tiada. Ingat Harakah, maka ingatlah fitnah.



Senarai calon BN Wilayah Persekutuan, Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Melaka, Negeri Sembilan, Johor, Pahang, Terengganu dan Kelantan

0 comments

Senarai Calon BN Wilayah Persekutuan

1. P114 Kepong: YBhg Datuk Chandrakumaran.
2. P115 Batu: En Dominic Lau
3. P116 Wangsa Maju: YBhg Datuk Dr Mohd Shafie Abdullah.
4. P117 Segambut: Pn Jayanthi Devi Balaguru
5. P118 Setiwangsa: YBhg Datuk Ahmad Fauzi Zahari.
6. P119 Titiwangsa: YBhg Datuk Johari Abdul Ghani.
7. P120 Bkt Bintang: En Gan Joon Zin
8. P121 Lembah Pantai: YB Senator Datuk Raja Nong Chik
9. P122 Seputeh: Pn Nicole Wong
10. P123 Cheras: En Teoh Chee Hooi
11. P124 Bdr Tun Razak: En Tan Kok Eng
12. P125 Putrajaya: Ybhg DS Tengku Adnan Tengku Mansor
13. P166 Labuan: En Rozman Datuk Isli 




Senarai Calon BN  Perlis

Parlimen Pdg Besar : Datuk Zahidi Zainul Abidin
DUN T Tinggi : Khor Hock Kong
DUN Beseri : Datuk Mat Rawi Kassim
DUN Chuping : Pn Asmaiza Ahmad
DUN M Air : Khairi Hasan
DUN Santan : Sabry Ahmad

Parlimen Kangar : Ir Shaharuddin Ismail
DUN Bintong : Hjh Rela Ahmad
DUN Sena : Abd Jamil Saad
DUN I Kayangan : Dr Por Choo Chor
DUN K Perlis : Mat Hassan
DUN Kayang : Ahmadbakri Ali

Parlimen Arau : YB Ds Shahidan Kassim
DUN Pauh : Azlan Man
DUN T Tulang : Dato' Ismail Kassim
DUN G Sanji : Japferi Othman
DUN Spg 4 : Nurulhisham Yaakob
DUN Sanglang : Ustaz Fathul Bari Mat Jaya


 


Calon BN Kedah

Langkawi - Nawawi Ahmad
Ayaq Hangat - Mohd Rawi
Kuah - Nor Saidi

Jerlun - Othman Aziz
Kota Seputih - Abu Hassan Sharif
Ayaq Hitam - Mukhriz Mahathir

Kubang Pasu - Johari Baharom
Bkt Kayu Hitam - Zaini Jaafar
Jitra - Amiruddin Omar

Padang Terap - Mahadir Khalid
Kuala Nerang - Badrul Hisham
Pedu - Pn Kama Noriah

Pokok Sena - Sahlan Ismail
Bukit Lada - Lebai Sudin
Derga - Cheah Soon Hai
Bukit Pinang - Mokhtar Noor

Alor Setar - Chua Che Heong
Bakar Bata - Ahmad Bashah
Kota Darulaman - Loo Gim Hui
Alor Mengkudu - Sharifah Maznah

Kuala Kedah - Dr Zaki
Anak Bukit - Hashim Jahaya
Kubang Rotan - Latt Shariman
Pngkalan Kundur - Pn Nor Hashitah

Pendang - Othman Abdul
Tokai - Najmudin Darus
Sg. Tiang - Suraya Yaakub

Jerai - Jamil Khir Baharom
Sg Limau - Fadzilah Mohd Ali
Guaq Chempedak - Ku Rahman
Gurun - Dr Leong

Sik - Mansur Abd Rahman
Belantik - Tajudin Abdullah
Jeneri - Mahadir Abd Hamid

Merbok - Ismail Daud
Bkit Selambau - Maran Muthaya
Tnjung Dawai - Tajol Urus

Sg Petani - Shamsul Anuar
Pantai Merdeka - Ali Yahaya
Bakar Arang - Lee yuan yuang
Sidam - Pee Siong Heng

Baling - Azeez Rahim
Bayu - Azmi Che Husin
Kupang - Harun Abd Aziz
Kuala Ketil - Khairul Azhar

Padang Serai - Heng Sai Kee
Merbau Pulas - Marlia Abd Latif
Lunas - Ananthan Sumasunderam

Kulim Bdr Bharu - Aziz Shiekh Fadhil
Kulim - Chua Teong Kee
Bdr Baharu - Sabrina Mohd Noor

 
 

Calon BN Pulau Pinang

P041 Kepala batas - Datuk Rizal Marican
N01 Penaga - Mohd Zain b Ahmad
N02 Bertam - Sharizul Ahmad
N03 Pinang Tunggal - Datuk Roslan Saidin

P042 Tasek Gelugor - Shahabudin Yahaya
N04 permatang berangan - Omar haji hamid
N05 Sungai Dua - Mohd Yusoff Mohd Noor
N06 Teluk Air tawar - datuk jahara hamid

P043 Bagan - Chua teik Seang
N07 sungai Puyu - Sam Yu keong
N08 Bagan jermal - Tan Chuan Hwa
N09 Bagan Dalam - karupanan

P044 P. pauh - Dr. mazlan ismal
N10 Seberang jaya - Datuk nasir Abdullah
N11 Permatang pasir - Anuar yahaya
N12 Penanti - Ibrahim Ahmad

P045 B. Mertajam - Goey Guan Liang
N13 Berapit - lau chek Tuan
N14 machang bubuk - Tan Lok Hia
N15 padang lalang - tan tek chey

P046 batu kawan - Gobalakrisnan a/l muniandy
N16 perai - Krishnan legumaran
N17 Bukit tengah - teng chang yeow
N18 Bukit tambun - lai Chu ha

P047 Nibong Tebal - Datuk Zainol Abdul rashid
N19 jawi - Tang Cheng liang
N20 Sg bakap - Mohd Fuad mat isa
N21 Sungai Acheh - Dato mahmud Zakaria

P048 Bukit Bendera - Teh Liow meng
N22 tanjung bunga - chia kuan chai
N23air putih - Tan keng keong
N24 kebun Bunga - Ng ching wey
N25 pulau tikus - Rohina yap

P049 Tanjung - Eng Song keng
N26 Padang kota - Oo Teong keong
N27 Pengkalan Kota - Loh Poh chai
N28 Komtar - Go Chai Peh

P050 Jelutong - Ng fock onn
N29 datuk keramat - On tiang lai
N30 Sg Pinang - Thor teong ee
N31 batu lanchang - lee boon teng

P051 Bukit gelugor - teh beng yam
N32 Sri delima - lau joo hiang
N33 air itam - loh jia seng
N34 paya terubong - Oh wan liow

P052 bayan baru - Tang yeap Seng
N35 batu uban - Loh beng sia
N36 pantai jerejak - Wong man Ho
N37 batu maung - mansor Musa

P053 Balik Pulau - dato Helmi yahaya
N38 bayan lepas - Noordin Ahmad
N39 Pulau betong - mohd farid Saad
N40 Teluk bahang - Shahidan Ayob Mustaffa


 

Calon BN Perak

GERIK DATO' HASBULLAH OSMAN
N.01 PENGKALAN HULU AZNIL IBRAHIM
N.02 TEMENGGOR SALBIAH MOHAMED

LENGGONG DATO' SHAMSUL ANUAR NASARAH
N.03 KENERING DATO MOHD TARMIZI HJ IDRIS
N.04 KOTA TAMPAN DATO' SAARANI MOHAMAD

LARUT DATO' HAMZAH ZAINUDDIN
N.05 SELAMA DATO' MOHD DAUD MOHD YUSOF
N.06 KUBU GAJAH HASBULLAH ALIAS
N.07 BATU KURAU DR MOHD AMIN ZAKARIA

PARIT BUNTAR MOHD GHADAFFI
N.08 TITI SERONG ABU BAKAR MAT ALI
N.09 KUALA KURAU MOHD SALLEH MAT DISA

BAGAN SERAI DR NOR AZMI GHAZALI
N.10 ALOR PONGSU DATO' SHAM MAT SAAD
N.11 GUNUNG SEMANGGOL ZULKARNAIN BIN ISMAIL
N.12 SELINSING SHAHARUDDIN BIN AHMAD

BUKIT GANTANG DATO' ISMAIL SAFIAN
N.13 KUALA SEPETANG LOH SWEE ENG
N.14 CHANGKAT JERING DATO' ROSLI HUSIN
N.15 TRONG DR ZABRY ABDUL WAHID

TAIPING DATO' TAN LIAN HOE
N.16 KAMUNTING DATO' MOHD ZAHIR BIN ABDUL TALIB
N.17 POKOK ASAM DATO' HO CHENG WANG
N.18 AULONG SOO KAY PENG

PADANG RENGAS DATO' SERI MOHD NAZRI ABDUL AZIZ
N.19 CHENDEROH ZAINON MOHD NOOR
N.20 LUBUK MERBAU DATO' SITI SALMAH MAT SUJAK

SUNGAI SIPUT DATO' SK DEVAMANY
N.21 LINTANG DATO' DZULKIFLY HJ HARUN
N.22 JALONG LIEW YEU AW

TAMBUN DATO' SERI AHMADHUSNI HANADZLAH
N.23 MANJOI MOHD ZIAD DATO HJ MOHD
N.24 HULU KINTA DATO' AMINUDDIN HJ MAT HANAFIAH

IPOH TIMOR CATLINE WONG MEI YEN
N.25 CANNING CYLIN TEI WEI LONG
N.26 TEBING TINGGI TONY FOO BON CHEW
N.27 PASIR PINJI DATO' KONG FAH CHONG

IPOH BARAT DR. CHENG WEI YEE
N.28 BERCHAM LIEW WEI SHANG
N.29 KEPAYANG CHANG KONG ONG
N.30 BUNTONG SILVARAJ A/L CHANDRAN

BATU GAJAH LOH TENG TAK
N.31 MORGAN AL/ SUBRAMANIAM
N.32 MENGLEMBU LOW GAH YAN
N.33 TRONOH LIP TZE CHAI

KUALA KANGSAR DATO' WAN MOHD KHAI-RIL
N.34 BUKIT CHANDAN MASLIN SHAM RAZMAN
N.35 MANONG MOHD KAMIL DATO SHAFIE

BERUAS DATO' CHANG KO YOUN
N.36 PENGKALAN BAHARU DATO' ABDUL MANAF YASSIN
N.37 PANTAI REMIS FOH SIOW YUN

PARIT DATO' MOHD ZAIM ABU HASSAN
N.38 BELANJA MOHD NIZAR ZAKARIA
N.39 BOTA DATO' NASARUDDIN HASHIM

KAMPAR DATO' LEE CHEE LEONG
N.40 MALIM NAWAR CHANG BO CHIANG
N.41 KERANJI DANIEL WA WAI HOU
N.42 TUALANG SEKAH NOLEE ASHILIN DATO' MOHD RADZI

GOPENG DATO' TAN CHI MENG
N.43 SUNGAI RAPAT DATO' HAMIDAH OSMAN
N.44 SIMPANG PULAI DATO' CHANG KO YUN
N.45 TEJA YUE SAW KAM

TAPAH DATO' M. SARAVANAN
N.46 CHENDERIANG DATO' DR MAH HAN SON
N.47 AYER KUNING DATO' SHAMSUDDIN ABU HASAN

PASIR SALAK DATO' TAJUDDIN ABDUL RAHMAN
N.48 SUNGAI MANIK DATO' ZAINOL FADLI PAHARUDDIN
N.49 KAMPUNG GAJAH ABDULLAH FAUZI AHMAD RAZALI

LUMUT DATO' SERI KONG CHONG HA
N.50 SITIAWAN TIM KAI FOOK
N.51 PASIR PANJANG RASHIDI IBRAHIM
N.52 PANGKOR DATO' SERI ZAMBRY ABDUL KADIR

BAGAN DATOH DATO' SERI ZAHID HAMIDI
N.53 RUNGKUP DATO' SHAHROL ZAMAN YAHYA
N.54 HUTAN MELINTANG SUBRAMANIAM A/L RAMANI

TELUK INTAN DATO' MAH SEW KEONG
N.55 PASIR BEDAMAR DATO' M. KEYVEAS
N.56 CHANGKAT JONG MOHD AZHAR JAMALUDDIN

TANJUNG MALIM DATO' ONG KA CHUAN
N.57 SUNGKAI GOH KIM SWEE
N.58 SLIM DATO' KHUSHAIRI ABDUL TALIB
N.59 BEHRANG DATO' RUSNAH KASSIM


 

Calon BN Selangor

P.092 SABAK BERNAM - Mohd Fasiah Mohd Fakeh
N.01 Sungai Air Tawar - Kamarol Zaki Abdul Malik
N.02 Sabak - Abd Halim Udin

P.093 SG. BESAR - Dato' Noriah Kasnon
N.03 Sg Panjang - Budiman Mohd Zohdi
N.04 Sekinchan - Kek Seng Hooi

P.094 HULU SELANGOR - P. Kamalanathan
N.05 Hulu Bernam - Dato' Rosni Sohar
N.06 Kuala Kubu Baharu - Jessie Ooi
N.07 Batang Kali - Mat Nadzari Ahmad Dahlan

P.095 TG. KARANG - Dato' Seri Noh Omar
N.08 Sg. Burong - Dato' Shamsuddin Lias
N.09 Permatang - Sulaiman Abd Razak

P.096 KUALA SELANGOR - Datuk Irmohizam Ibrahim
N.10 Bukit Melawati - Jakiran Jacomah
N.11 Ijok - K. Parthiban
N.12 Jeram - Dato' Amiruddin Setro

P.097 SELAYANG - Dato' Donald Lim Siang Chai
N.13 Kuang - Abdul Shukur Idrus
N.14 Rawang - Lee Li Yew
N.15 Taman Templer - Dato' Seri Subahan Kamal

P.098 GOMBAK - Datuk Dr. Rahman Ismail
N.16 Batu Caves - Rawichandran a/l Narayanan
N.17 Gombak Setia - Datuk Said Anuar Said Ahmad
N.18 Hulu Kelang - Abdul Rahim Kamarudin

P.099 AMPANG - Dr. Rozaidah Talib
N.19 Bukit Antarabangsa - Mohamad Nadzim Ibrahim
N.20 Lembah Jaya - Dato' Baderisham Jolly

P.100 PANDAN - Gary Lim Chin Yee
N.21 Chempaka - Muhammad Faizal Sufar
N.22 Teratai - Liew Pok Boon

P.101 HULU LANGAT - Adzhaliza Mohd Nor
N.23 Dusun Tua - Ismail Sani
N.24 Semenyih - Dato' Johan Abd Aziz
N.25 Kajang - Lee Ban Seng

P.102 SERDANG - Dato' Yap Pian Hon
N.26 Bangi - Dato' Mohd Zaidi Md Zain
N.27 Balakong - Dato' Dr. Lai Kwong Choy
N.28 Seri Kembangan - Raymond Chin Toong Kang

P.103 PUCHONG - Dato' Loo Yeng Peng
N.29 Seri Serdang - Mohamad Yusof Mohamed Yasin
N.30 Kinrara - Dr. Kow Cheong Wei

P.104 KELANA JAYA - Loh Seng Kok
N.31 Subang Jaya - Gan Meng Foo
N.32 Seri Setia - Tengku Ridwan Tengku Mansor

P.105 PJS - Sheah Kok Fah
N.33 Taman Medan - Dato' Dr. Wahab Ibrahim
N.34 Bukit Gasing - Juan Sei Chang

P.106 PJU - Chiew Hoon Ling
N.35 Kampung Tunku - Chong Seng Foo
N.36 Damansara Utama - Dato' Lim Choon Kim

P.107 SUBANG - Prakash Rao a/l Appalanaidoo
N.37 Bukit Lanjan - Francis Chong Tuck Chiew
N.38 Paya Jarak - Dato' Ir. Muhd Bushro Mat Johor
N.39 Kota Damansara - Halimaton Saadiah Borhan

P.108 SHAH ALAM - Dato' Zulkifli Noordin
N.40 Kota Anggerik - Mohd Yusof Din
N.41 Batu Tiga - Dato' Ahmad Nawawi Dato' M Zin

P.109 KAPAR - Sakthivel
N.42 Meru - Sukaiman Ahmad
N.43 Sementa - Md Ghazali Mohd Amin
N.44 Sungai Pinang - Lee Chee Chun
N.45 Selat Klang - Faisal Yahya

P.110 KLANG - Dato' Teh Kim Poo
N.46 Pelabuhan Klang - Dato' Nasaruddin Dato' Md Zin
N.47 Pandamaran - Dato' Dr. Ching Eu Boon
N.48 Kota Alam Shah - Datuk Maglin a/l Dennis D'Cruz

P.111 KOTA RAJA - S. Murugesan
N.49 Seri Andalas - T. Mohan
N.50 Sri Muda - Mohd Abd Raof Mokhtar

P.112 KUALA LANGAT - Kapt(B) Sharuddin Omar
N.51 Sijangkang - Zurihan Yusop
N.52 Teluk Datuk - Tan Cheng Kai
N.53 Morib - Hasiman Sidom

P.113 SEPANG - Dato Seri Ir. Mohd Zin Mohamed
N.54 Tanjong Sepat - Nisman Yusof
N.55 Dengkil - Shahrum Dato' Mohd Sharif
N.56 Sungai Pelek - Ng Chok Sin
 


Senarai Calon BN  Melaka

P- Jasin - Datuk Ahmad Hamzah
N-Merlimau -  Roslan Ahmad
N-Rim - Datuk Ghazale Mohamad
N-Sg Rambai - Datuk Hassan Rahman
N-Serkam - Zaidi b Atan
N-Bemban - Ng Choon Too

P-Kota Melaka - Wee Kok Wah
N-Kesidang - Lim Eng Teck
N-Kota Laksamana - Datuk Chiew
N-Duyong - Datuk Gan Tian Loo
N-Telok Emas - Datuk Latiff Thamby Chik
N-Bandar Hilir - Lee Swan Choo

P-Alor Gajah - Datuk Koh Nai Kwang
N-Rembia - Norpipah Abdol
N-Gadek - Mahadevan
N-Machap - Lai Meng Chong
N-D. Tunggal  - Wahab Latiff
N-Asahan - Abd Ghaffar Atan

P-Tangga Batu - Datuk Dr Abu Bakar Md Diah
N-Trubong - Lim Guan Ho
N-Paya Rumput - Sazali
N-Pantai Kundor  - Abd Rahman Karim
N-Sg Udang - Datuk Wira Idris Haron (Bakal KM Baru)

P-M.Tanah  - Mas Emeryati
N-Taboh Naning - Latifah Omar
N-Lendu - Sulaiman
N-Air Limau - Amiruddin Yusop
N-Tg Bidara - Abd Karim Sulaiman
N-K. Linggi - Ismail Othman

P-Bkt Katil - Datuk Seri Mohd Ali Rustam
N-Ayer Molek  - Yunos Hussin
N-Ayer Keroh - Yong Fu Yuan
N-Bachang - Chua Yong Chai
N-Bkt Baru  - Karim Yaakob


 

Calon BN Negeri Sembilan

P126 JELEBU – Hj Zainuddin B Hj Ismail
NO1 Chennah – Siow Fook Voon
N02 Pertang – Dato’ Jalaluddin Alias
N03 Sg Lui– Mohd Razi B Ismail
N04 Klawang – Dato Yunus Rahmat

P127 JEMPOL – Tan Sri Isa Samad
N05 Serting – Dato Shamsul Kahar B Deli
N06 Palong – Dato Lillah B Yasin
N07 Jeram Padang – Manikam Letchumanan
N08 Bahau – Dr. EE Mei Hua

P128 – SEREMBAN – Dato’ Yeow Chai Thiam
N09  Lenggeng – Dato’ Ishak B Ismail
N10 Nilai – Gan Chee Biow
N11 Lobak – Titan How (How Teck Yu)
N12 Temiang – Lee Kee Cheong
N13 Sikamat – Pn Salwati Abdullah
N14 Ampangan- Abu Ubaidah B Dato Hj Mohd Redza

P129 – Kuala Pilah : Dato’ Hasan B Malek
N15 Juasseh : Dato’ Razi Kail
N16 Seri Menanti: Dato’ Abd Samad b Ibrahim
N17 Senaling: Dato’ Ismail Lasim
N18 Pilah : Norhayati Omar
N19 Johol : Ust Fadhil Kassim

P130 Rasah – Teo Ean Kian
N20 Labu : Dato Hashim Rusdi
N21 Bukit Kepayang  - Wong Pui Foon
N22 Rahang – Julia Wong Pik Min
N23 Mambau – Dato Yu Chok Tou
N24 Senawang- David Chan

P131 Rembau – Khairy Jamaluddin B Abu Bakar
N25 Paroi – Ghazali Abd Wahid
N26 Chembong – Zaiful Bahri b Idris
N27 Rantau – Dato Seri Mohamad B Hasan
N28 Kota – Dato Awaludin B Said

P132 Telok Kemang – Dato VS Mogan
N29 Chuah- Dato Seri King Lim Chin Fui
N30 Lukut – David Vincent Yeong Seng
N31 Bagan Pinang – Tun Hairudin
N32 Linggi – Abd Rahman Redza
N33 Port Dickson –Dr Tana Letchumy

P133 Tampin – Dato Shaziman B  Manso
N34 Gemas – Abd Razak Said
N35 Gemencheh – Mohd Isam Hassan
N36 Repah – Yap Siong Fook 
 



Senarai Calon BN  Johor

P140- Segamat: Datuk Subramaniam
N01- Buluh Kasap: Nurshida Ibrahim
N02 – Jementah: Ling Ong Tee

P141 – Sekijang: Anwar Abd manap
N03- Pemanis: Low Ching Hoon
N04- Kemelah: Datuk Ayub Rahmat

P142- Labis: Datuk Chua Tee Yong
N05- Tenang: Azhar Ibrahim
N04-Bekok: Tan Chong

P143- Pagoh: Tan Sri muhyidin yasin
N07- Bukit Serampang: Ismail Mohamad (muka baru)
N08- Jorak: Datuk Dr Mohd Sharudin Mohd Saleh

P144- Ledang: Hamid Samuri
N09- Gambir: M. Asojan
N10- Tangkak: Goh Tee Tee 

N11- Sembrong: Abd Razak (muka baru)

P145- Bakri: Lee Ching Yong
N12- Bentayan: Foh Soh Lan
N13- Sg Abong: Datuk Aris mohd salleh
N14- Bkt Naning: Datuk Saiful Bahri

P146- Muar: Datuk Razali Ibrahim
N15- Maharani: Datuk Zulhairi Ahmad
N16- Sg Balang: Zaiton Ismail

P147- Parit Sulong: Datuk Noraini Ahmad 

N17- Semerah: Mohd Ismail Roslan (muka baru)
N18- Seri Medan: Datuk zulkurnain kamisan

P148- Ayer Hitam: Datuk Wee Ka Siong
N19- Yong Peng: Lim Kee Moi
N20- Semarang: Datuk Samsul Bahari Jamali
 

P149- Seri Gading: Datuk Aziz Kaprawi
N21- Parit Yaani: Tiow Yew Chuan
N22- Parit Raja: Datin Azizah Zakaria

P150- Batu Pahat: Dr Mohd Puad Zarkashi
N23- Penggaram: Ting Bang Siong
N24- Senggarang: Abd Aziz Ismail
N25- Rengit: Ayub jabil

P151- Simpang Renggam: Liang Tik Ming N26- Machap: Taib Abu Bakar
N27- Layang Layang: Abd Mutalib Abd Rahim

P152- Kluang: Datuk Hoo Kok Chung
N28- Mengkibol: Chai Kee Yaw
N29- Mahkota: Jais Sarday

P153- Sembrong: Datuk Seri Hishammundin Tun Hussein
N30- Paloh: Tioh Yap Kun
N31- Kahang: Vidyanathan

P154- Mersing: Datuk Abd Latif Ahmad
N32- Endau: Latif Bardi
N33- Tenggaroh: Ravi Kumar

P155- Tenggara: Datuk Halimah Sadique N32- Parit: Datuk Badri Dasuki
N33- Pasir Raja: Dr Adham Baba

P156- Kota Tinggi: Datuk Nor Ihsanudin
N36- Sedeli: Rasman Isnin
N37- Johor Lama: Asiah Mohd Aris

P157- Pengerang: Datuk Seri Azalina Othman
N38- Penawar: Hamimah Mansor
N39- Tanjung Surat: Sesis

P158- Tebrau.: Kuu Su Siang
N40- Tiram: Datuk Maulizan
N41- Puteri Wangsa: M. Surinarayan

P159- Pasir Gudang: Normala Abd Samad
N42- Johor Jaya: Tan Cher Puk
N43- Permas Jaya: Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin

P160- Johor Bharu: Tan Sri Shahril Samad 

N44- Tanjung Puteri: Datuk Adam Sumiru
N45- Stulang: Chong See Chiong

P161- Pulai: Datuk Nur Jazlan Mohamed
N46- Pengkalan Rinting: Chang
N47- Kempas: Tengku Putera Harun

P162- Gelang Patah: Datuk Abdul Ghani Othman
N48- Skudai: Ling Ah Chai
N49- Nusajaya: Datuk Dr Zaini Abu Bakar

P163- Kulai: Teh Chi Ziang
N50- Bkt Permai: Mazlan Salleh
N51- Bkt Batu: Chia Chin Liang

P164- Pontian: Datuk Ahmad Maslan
N52- Benut: Datuk Hasni Mohamad
N53- Pulai Sebatang: Datuk Tee Siew Tiang
N54- Kukup: Suhaili Saleh



Calon BN  Pahang

P78 CAMERON HIGHLANDS – Datuk G. Palanivel
N1 TANAH RATA – Ho Yip Kap
N2 JELAI – Datuk Wan Rosdy Wan Ismail

P79 LIPIS – Datuk Mohamad Shahrum Osman
N3 PADANG TENGKU – Abdul Rahman Mohamad
N4 CHEKA – Datuk Fong Koong Fuee
N5 BENTA – Datuk Mohd. Soffi Abdul Razak

P80 RAUB – Datuk Hoh Khai Mun
N6 BATU TALAM – Abdul Aziz Mat Kiram
N7 TRAS – Weng Hee Liang
N8 DONG – Datuk Shahiruddin Ab. Moin

P81 JERANTUT – Ahmad Nazlan Idris
N9 TAHAN – Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak
N10 DAMAK – Datuk Lau Lee
N11 PULAU TAWAR – Datuk Dr. Ahmad Shukri Ismail

P82 INDERA MAHKOTA – Wan Adnan Wan Mamat
N12 BESERAH – Datuk Mohd. Hazmi Yusof
N13 SEMAMBU – Pang Tsu Ming

P83 KUANTAN – Datuk Mohd. Suffian Awang
N14 TERUNTUM – Chang Hong Seong
N15 TANJUNG LUMPUR – Tengku Zulkifli Tengku Ahmad
N16 INDERAPURA – Datuk Shafik Fauzan Sharif

P84 PAYA BESAR – Datuk Abdul Manan Ismail
N17 SUNGAI LEMBING – Datuk Md. Sohaimi Mohamed Shah
N18 LEPAR – Mohd. Shohaimi Jusof
N19 PANCHING – Mohd Zaili Besar

P85 PEKAN – Datuk Seri Najib Tun Razak
N20 PULAU MANIS – Khairuddin Mahmud
N21 PERAMU JAYA – Sheikh Ahmad Fauzi Sheikh Ali
N22 BEBAR – Ibrahim Awang Ismail
N23 CHINI – Abu Bakar Harun

P86 MARAN – Datuk Ismail Abd. Mutalib
N24 LUIT – Nurhidayah Shahaimi
N25 KUALA SENTUL – Datuk Shahaniza Shamsuddin
N26 CHENOR – Mohamed Arifin Awang Ismail

P87KUALA KRAU – Datuk Ismail Mohamed Said
N27 JENDERAK – Datuk Mohamed Jaafar
N28 KERDAU – SYED IBRAHIM BIN SYED AHMAD
N29 JENGKA – Wan Salman Wan Ismail

P88 TEMERLOH – Datuk Saifuddin Abdullah
N30 MENTAKAB – Chuah Boon Seong
N31 LANCHANG – Datuk Mohd. Sharkar Shamsudin
N32 KUALA SEMANTAN – Mohammad Anuar Mohd. Yunus

P89 BENTONG – Datuk Liow Tiong Lai
N33 BILUT – Leong Kim Soon
N34 KETARI – Wong Choo Yap
N35 SABAI – M Gunasegalan

N36 PELANGAI – Datuk Seri Adnan Yaakob
P90 BERA – Datuk Ismail Sabri Yaakob
N37 GUAI – Norolazali Sulaiman
N38 TRIANG – Tan Tin Loon
N39 KEMAYAN – Mohd Fadil Osman

P91 ROMPIN – Datuk Seri Dr. Jamaludin Jarjis
N40 BUKIT IBAM – Wan Khadri Wan Mahussain
N41 MUADZAM SHAH – Datuk Maznah Mazlan
N42 TIOMAN – Datuk. Mohd. Johari Hussain



Calon BN Terengganu

P033 - BESUT - DATO' SERI IDRIS JUSOH
N01- KUALA BESUT - ABD. RAHMAN MOKHTAR
N02- KOTA PUTERA - MAHADI MUSA

N03- JERTEH - MUHAMAD PEHEMI YUSOF
N04- HULU BESUT - NAWI MOHD

P034 - SETIU - DATUK MOHD ZULKIFLI
N05- JABI - ISKANDAR JAAFAR 

N06- PERMAISURI - DATUK MOHD JIDIN BIN SHAFIE
N07- LANGKAP - SABRI MOHD NOR
N08- BATU RAKIT- BAZLAN ABDUL RAHMAN

P035- KUALA NERUS - DATUK MOHD NASIR IBRAHIM FIKRI
N09- TEPOH - RAMLI NUH
N10- TELUK PASU - DATO' ABDUL RAHIN MOHD SAID
N11- SEBERANG TAKIR - DATO' AHMAD RAZIF ABD. RAHMAN
N12- BUKIT TUNGGAL - ISMAIL NIK

P036- KUALA TERENGGANU - ZUBER EMBONG
N13- WAKAF MEMPELAM - WAN MAHYUDIN WAN NGAH
N14- BANDAR - DATO' TOH CHIN YAW
N15- LADANG - DATO' WAN AHMAD FARID WAN SALLEH
N16- BATU BURUK - DATUK CHE MAT JUSOH

P037- MARANG- DATO' HAJI YAHYA KHATIB MOHAMAD
N17- ALOR LIMBAT - HAJI ALIAS ABDULLAH
N18- BUKIT PAYONG - ZAIDI MUDA
N19- RHU RENDANG - NIK DIR NIK WAN KU
N20- PENGKALAN BERANGAN - A. LATIF AWANG

P038- HULU TERENGGANU - DATO' JAILANI JOHARI
N21- TELEMONG - ROZI MAMAT
N22- MANIR - YUSOF AWANG HITAM
N23- KUALA BERANG - TENGKU PUTERA TENGKU AWANG
N24- AJIL- RAZALI BIN TAIB

P039- DUNGUN - DATO' ROSLI MAT HASSAN
N25- BUKIT BESI - ROSLI BIN DAUD
N26- RANTAU ABANG - ZAABAR MOHD ADIB
N27- SURA - ZAKARIA BIN ALI
N28- PAKA - MATULIDI BIN JUSOH

P040- KEMAMAN - DATO' SERI AHMAD SHABERY CHEEK
N29- KEMASIK - ROSLI BIN OTHMAN
N30- KIJAL - DATO' SERI AHMAD BIN SAID
N31- CUKAI - WAN AHMAD NIZAM
N32- AIR PUTEH - WAN ABDUL HAKIM WAN MOKHTAR 




Senarai Calon BN  Kelantan

 P.019 TUMPAT - MANSOR BIN SALLEH
N.01 PENGKALAN KUBOR - NOOR ZAHIDI BIN OMAR
N.02 KELABORAN - WAN HANAPI BIN WAN YAACOB
N.03 PASIR PEKAN - NIK NORIZA BIN NIK SALLEH
N.04 WAKAF BHARU - MOHD ROSDI BIN ABDUL AZIZ

P.020 PENGKALAN CHEPA - DALI BIN HUSIN
N.05 KIJANG - ZALUZI BIN SULAIMAN
N.06 CHEMPAKA - WAN RAZMAN BIN WAN ABD RAZAK
N.07 PANCHOR - CHE ROSLI BIN HASSAN

P.021 KOTA BHARU - MOHAMAD FATMI BIN CHE SALLEH
N.08 TANJONG MAS - KANIDY BIN OMAR
N.09 KOTA LAMA - TAN KEN TEN
N.10 BUNUT PAYONG - MOHD FAKHRURAZI BIN ABDUL RAHIM

P.022 PASIR MAS - CHE JOHAN BIN CHE PA
N.11 TENDONG - HANAFI BIN MAMAT
N.12 PENGKALAN PASIR - TUAN ANUWA BIN TUAN MAT
N.13 CHETOK - AIMI BIN JUSOH

P.023 RANTAU PANJANG - GHAZALI BIN ISMAIL
N.14 MERANTI - MOHD AFANDI BIN YUSOFF
N.15 GUAL PERIOK - SHAARI BIN MAT HUSSAIN
N.16 BUKIT TUKU - MOHD ZAIN BIN ISMAIL

P.024 KUBANG KERIAN - ANUAR BIN SAFIAN
N.17 SALOR - MOHAMAD NORDIN BIN AWANG
N.18 PASIR TUMBOH - MOHD SHAMSUL BIN MOHD YUSOFF
N.19 DEMIT - WAN MOHD NAZI BIN WAN HAMAT

P.025 BACHOK - AWANG ADEK BIN HUSIN
N.20 TAWANG - MOHD ZAIN BIN YASIM
N.21 PERUPOK - MOHAMMAD ZAIDI BIN SIDEK
N.22 JELAWAT -ILIAS BIN HUSAIN
P.026 KETEREH - ANNUAR BIN MUSA
N.23 MELOR - MOHD OTHMAN BIN OMAR
N.24 KADOK - MOHAMAD BASRI BIN AWANG
N.25 KOK LANAS - MD. ALWI BIN CHE AHMAD

P.027 TANAH MERAH - IKMAL HISHAM BIN ABDUL AZIZ
N.26 BUKIT PANAU - BAHARUDIN BIN YUSOF
N.27 GUAL IPOH - BAKRI @ MOHD BAKRI BIN MUSTAPHA
N.28 KEMAHANG - DYG SANIAH BINTI AWANG HAMID

P.028 PASIR PUTEH - TUAN MUSTAFFA BIN TUAN MAT
N.29 SELISING - ZULKIFLI BIN ALI
N.30 LIMBONGAN - MOHD RUJHAN BIN SALLEH
N.31 SEMERAK - ZAWAWI BIN OTHMAN
N.32 GAAL - REDZUAN BIN STAPHA

P.029 MACHANG - AHMAD JAZLAN BIN YAAKUB
N.33 PULAI CHONDONG - HALIM @ AB HALIM BIN ISMAIL
N.34 TEMANGAN - AZEMI BIN MAT ZIN
N.35 KEMUNING - ERIANDI BIN ISMAIL

P.030 JELI - MUSTAPA BIN MOHAMAED
N.36 BUKIT BUNGA - MOHD ADHAN BIN KECHIK
N.37 AIR LANAS - MUSTAPA BIN MOHAMAED
N.38 KUALA BALAH - ABDUL AZIZ BIN DERASHID

P.031 KUALA KRAI - TUAN AZIZ BIN TUAN HAMAT @ TUAN MAT
N.39 MENGKEBANG - AZIZZUDDIN BIN HUSSEIN
N.40 GUCHIL - HAJI NIK SAPEIA BIN NIK YUSOF
N.41 MANEK URAI - CHE JALAL BIN MUDA
N.42 DABONG - RAMZI BIN AB. RAHMAN

P.032 GUA MUSANG - TENGKU RAZALEIGH BIN TENGKU MOHD. HAMZAH
N.43 NENGGIRI - MAT YUSOFF BIN ABDUL GHANI
N.44 PALOH - NOZULA BIN MAT DIAH
N.45 GALAS - AB AZIZ BIN YUSOFF


Agenda SUARAM terdedah!!! Alhamdulillah, SOSMA dapat membantu dengan izin ALLAH

0 comments


Dek kerana bimbang segala perancangan yang kononnya telah dirancang secara rapi tidak dapat dilaksanakan kelak, maka pelbagai tuduhan telah mereka buat semata-mata kerana agenda jahat mereka tidak terlaksana kelak.

Ingatlah, ALLAH s.w.t tu Maha Mengetahui, DIA telah mengaturkan dengan adanya ISA yang kemudiannya diganti dengan SOSMA semata-mata untuk melindungi negara ini dari segala ancaman dan niat jahat dari golongan seperti SUARAM dan lain-lain sama ada dari dalam mahupun luar negara.

Dengan adanya Akta Kesalahan Pilihanraya, dan ditambah dengan SOSMA, maka mereka mendapati niat jahat mereka amat payah untuk terlaksana. Maka dengan menghebah-hebahkan cerita yang sememangnya suka didengar oleh puak-puak penyokong setia PAS, PKR dan DAP dengan harapan mereka bangkit untuk "memeriahkan" suasana pada hari mengundi kelak. 

Begitulah sifat-sifat yang ada pada "bangsa" yahudi di Malaysia. 



facebook penulis tiba-tiba di "disable"?

0 comments
Assalamualaikum..w.b.t

Penulis memohon jasa baik pembaca sekalian untuk membantu penulis mendapatkan kembali facebook penulis yang tiba-tiba sahaja di "disable" oleh facebook sendiri. FB penulis tiba-tiba sahaja logout semasa penulis sedang menggunakan lama sosial tersebut.




Penulis kemudian klik "here" seperti yang dimaklumkan oleh facebook untuk mendapatkan kepastian mengapa akuan penulis "disabled"




Penulis dimaklumkan bahawa akaun penulis di "disabled" kerana menggunakan nama palsu. Sejak bertahun penulis guna nama Abe Long TheKacak"  tak ada pula di beri amaran dan arahan supaya menggunakan nama betul. Penulis seterusnya klik seperti yang diminta, maka apa yang perlu diisi oleh penulis ada seperti berikut pula.




Bukan sekadar nama sebenar yang perlu diisi sebaliknya penulis perlu melampirkan salinan kad pengenalan untuk membuktikan nama yang penulis berikan adalah betul nama penulis. Apa yang mereka mahukan dengan kad pengenalan kita? Ada udang disebalik batukah?

Mohon bantuan pembaca sekalian jika terdapat "solution" lain yang boleh digunakan.


Lagi bukti Mahathir patut dijatuhkan bala kerana menentang Nik Aziz

0 comments

Assalamualaikum w.b.t

Rentetan dari artikel semalam bertajuk : Tun Mahathir sepatutnya dah lama terima bala gara-gara menentang NIk Aziz , hari ini penulis sekali lagi ingin mengemukakan bukti mengapa Tun Mahathir sepatutnya dikenakan bala dari ALLAh s.w.t. Lihat keratan dari SinarHarian di bawah. Klik gambar untuk bacaan penuh di sinarharian online.


Namun, sehingga kini, kita lihat Tun Mahathir sentiasa sihat walaupun umur beliau telah menjangkau 88 tahun pada tahun 2013 dan beliau konsisten menentang Tok Guru Nik Aziz. Jika kita perhalusi, nombor 8 amat sinonim dengan kaum Cina. Adakah ini petanda yang baik? 


Persoalannya, Tok Guru Nik Aziz itu adalah ulama yang bagaimana? Fikir-fikirkan

 

Tun Mahathir sepatutnya dah lama terima bala gara-gara menentang Nik Aziz

0 comments

Assalamualaikum..w.b.t

Penulis terpanggil untuk mengemukakan pendapat penulis apabila penulis terbaca keratan ini di facebook. Penulis bukan berniat untuk menghina Ulama, cuma sekadar berkongsi pendapat apa yang penulis fikirkan.




Menghina Ulama sebenarnya tidak sepatutnya berlaku dalam kehidupan kita sebagai umat Islam. Apatah lagi Ulama itu dikatakan sebagai pewaris Nabi@Rasulullah. Pewaris yang mewarisi Ilmu Rasulullah, Akhlak Rasulullah, Kebijaksanaan Rasulullah. Mengapa penulis menggunakan Nama Rasulullah dan bukannya Nabi? Semestinya kerana kita, Umat Rasulullah, Umat Nabi Muhammad S.a.w. selaku umat akhir zaman. Kita bukan sekadar tidak digalakkan menghina Ulama, bahkan DILARANG sama sekali. Itu adalah hakikatnya. 

Persoalannya, ULAMA yang bagaimana itu?

Penulis akui, ilmu yang ada pada penulis semenangnya tidak dapat menandingi ilmu yang ada pada Ulama tersebut. Jauh sekali untuk menandingi dengan beliau. Namun, adakah begini kata-kata yang harus keluar dari mulut seorang Ulama terhadap Rasulullah?







Lihat pula video di bawah ini. Malah Ust. Kazim juga dicela dan diserang gara-gara membetulkan apa yang disampaikan oleh Tok Guru Nik Aziz. 




Jika kita fikirkan betul-betul, sepatutnya manusia di bawah ini telah lama dijatuhkan bala dari ALLAH  kerana konsisten menentang apa sahaja ( yang tidak benar, tidak adil ) yang dikatakan oleh Tok Guru Nik Aziz sejak dahulu lagi termasuklah mengarahkan Tok Guru supaya tidak melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan. Sepatutnya beliau telah lama dijatuhkan bala dari ALLAH s.w.t. Jadi, lihatlah, fikirkanlah, adakah selama ini apa yang ditentang oleh manusia di bawah ini betul atau tidak.



Maka, fikir-fikirkan lah. Kita semua cuma hamba ALLAH yang hina, tidak terlepas dari melakukan sebarang kesilapan dan kekhilafan. Begitu juga dengan Nik Aziz, beliau cuma sekadar seorang hamba ALLAH yang hina. 

Aspan alias "rasuah" Tun Mahathir supaya tidak berkempen untuk UMNO

0 comments


Hahahaha...penulis tergelak apabila membaca hasil tulisan dari aspan alias. Tak tahulah penulis nak cakap apa. Takkan dia tak faham istilah membantu jentera UMNO berkempen. Walaupun Tun telah letak semua jawatan dalam kerajaan dan dalam parti, tetapi lupakah si aspan alias bahawa Tun masih lagi ahli UMNO dan sebagai seorang ahli UMNO, tidaksalah rasanya beliau ke hulu ke hilir dalam membantu parti berkempen agar memenangi pilihanraya. 

KALAU ASPAN ALIAS RASA HEBAT SANGAT, AJAKLA TUN bertanding di mana-mana kerusi DUN mahupun PARLIMEN. ASPAN ALIAS lawan Tun Mahathir. Kita tengok sapa yang teruk kena goreng nanti.

Aspan alias, kelakarlah anda. Kalah bob lukhman kalo bertanding dalam maharaja lawak mega 2013 ni. Hahahaha

 

"Mangkok" koya mengamuk lagi di JPN

0 comments

Assalamualaikum..w.b.t

Penulis merasa cukup kagum melihat seorang kakitangan JPN yang sabar melayan karenah Latefah Koya yang cukup jelik sekali kelakuan dan bahasa yang digunakan. Rasanya tidak layak untuk penulis menggunakan kata ganti diri beliau kepada Latefah Koya sebaliknya cukuplah dengan gelaran "mangkok". Terserahlah kepada tuan-tuan dan puan-puan untuk menambah atau tidak.

Hanya kerana "mangkok" koya merupakan seorang peguam, seorang politician, maka berlagak seolah-olah "mangkok" koya cukup hebat. Seolah-olah "mangkok" ini tahu semua perkara. Jika dahulu mengamok besar di JPN kerana tidak memberikan borang JPN01 kepada pemohon-pemohon yang diwakili "mangkok" ini, kali ini mungkin borang yang sama juga diminta, JPN01 ataupun borang untuk buat sijil lahir. Penulis lupa pula kod form tersebut. 

Apa-apa pun, mari kita layan perangai "mangkok" koya dalam video di bawah. Apa-apa pun, penulis respek dengan kakitangan JPN yang ni. Kalau penulis yang berada ditempat beliau, mau dibalas dengan maki hamun juga rasanya. 




Adakah "mangkok" koya tersebut tahu apa yang perlu di bawa semasa datang untuk memohon sijil lahir? Apa yang penulis lihat, semuanya adalah kertas salinan fotostat. Di mana salinan original? Salinan original kad mengandung ke, salinan original pengakuan bersalin di hospital ke. Tidak pula kelihatan. Ini ditambah pula dengan permohonan pendaftaran lewat. Memanglah perlu di ikut prosider. Ntah dari mana datangnya budak-budak itu. Sememangnya kita semua telah ketahui, betapa ramai pelancong dari India dan China yang datang melancong di Malaysia tetapi selepas tamat tempoh, mereka tidak pulang dan telah "menghilangkan diri" di sini.

Jadi, penulis berharap, pihak JPN tidak sewenang-wenangnya melayan permintaan mereka tanpa menyelidiki terlebih dahulu. Si "mangkok" koya tu memangla, mahu menempa nama bahawa "mangkok" koya inilah hero. Biasala tu... 

Hosting Murah dan Stable

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET